ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک برای مدت کوتاهی جایگاه اول فهرست میلیاردرهای فوربس را از دست داد

برنارد آرنو فرانسوی که مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH است، برای مدت کوتاهی موفق شد تا جایگاه ماسک را تصاحب کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌هایی چون تسلا، توییتر و اسپیس ایکس، روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی جایگاه اول فهرست‌ میلیاردرهای فوربس را از دست داد و «برنار آرنو» سرمایه‌دار فرانسوی و صاحب LVMH، شرکت کالای لوکس پیشرو در جهان، جای او را گرفت.

با کاهش سهام شرکت‌های حوزه فناوری ایالات متحده به‌دلیل افزایش نرخ بهره و ترس از رکود، ثروت ماسک برای مدت کوتاهی کمتر از ثروت خانواده آرنوی فرانسوی شد. اما با گذشت زمان، اکنون ماسک با 185.4 میلیارد دلار یک‌بار دیگر در صدر فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفته است و آرنو با ثروت 184.7 میلیارد دلاری خود در جایگاه دوم حضور دارد.

ثروتمندترین انسان
برنارد آرنو

سایر رقبای ایلان ماسک

گوتام ادانی، سرمایه‌دار هند با ثروت 135.5 میلیارد دلاری در جایگاه سوم و جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون با 111.3 میلیارد دلار در جایگاه چهارم لیست قرار گرفته‌اند.

آرنو همچنین در سال 2021، چندین ساعت در صدر فهرست فوربس قرار گرفته بود.

گروه LVMH متعلق به او که شامل ده‌ها برند از جمله لویی ویتون، ژیوانشی و کنزو می‌شود، حتی با وجود وضعیت نه‌چندان جالب اقتصاد جهانی، همچنان به رشد درآمد و سود خود ادامه داده است.

در مقابل، ثروت ایلان ماسک تا حد زیادی به قیمت سهام تسلا گره خورده است و این کارآفرین پس از تصاحب توییتر در اواخر اکتبر، به تیتر اصلی بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شده است.

در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نیز، ماسک و آرنو رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. این دو فرد ثروتمند جهان، طبق داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ نیز در جایگاه اول و دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند و براساس آن، ثروت ماسک 171 میلیارد دلار و ثروت آرنو 166 میلیارد دلار است. ادانی با ثروت 127 میلیارد دلاری همچنان در جایگاه سوم این لیست قرار دارد، اما این بار بیل گیتس در جایگاه چهارم دیده می‌شود که 113 میلیارد دلار ثروت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۸ آذر ۱۴۰۱

    ایلان ماسک تنها کسیه بین این ثروت مندا که ثروت خودش رو صرف گسترش آزادی بیان و ارتباطات و سوخت های جایگزین میکنه

مطالب پیشنهادی