ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
علمی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک Aviation برای اولین‌بار در جت JSX فعال شد: مشاهده ویدیو و بازی در هواپیما

سرویس استارلینک Aviation می‌تواند در طول پرواز حداکثر سرعت 350 مگابیت بر ثانیه را به مسافران ارائه کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت اسپیس ایکس در توییتر اعلام کرد که استارلینک Aviation، سرویس اینترنت ماهواره‌ای این شرکت برای هواپیماها، اولین پرواز خود را با JSX، یک شرکت هواپیمایی خصوصی انجام داده است.

اسپیس ایکس در توییت خود ضمن اعلام این خبر نوشت:

«استارلینک شروع به ارائه اینترنت پرسرعت و کم‌تأخیر برای مسافران در طول پروازهای اولین جت JSX کرد!»

سرویس جدید استارلینک Aviation شرکت اسپیس ایکس ابتدا در مهر‌ماه معرفی شد. در صفحه وب‌سایت این شرکت توضیح داده شده که حتی با هواپیمایی که با سرعت صدها مایل در ساعت حرکت می‌کند، این سرویس قادر خواهد بود حداکثر سرعت 350 مگابیت بر ثانیه را ارائه کند که از نظر تئوری امکان پخش ویدیو و حتی انجام بازی آنلاین را فراهم می‌‎کند.

سرویس استارلینک Aviation

اسپیس ایکس در صفحه مربوط به این سرویس می‌گوید:

«استارلینک می‌تواند حداکثر سرعت 350 مگابیت بر ثانیه را به هر هواپیما تحویل دهد و همه مسافران را قادر می‌سازد به اینترنت با قابلیت استریم دسترسی داشته باشند. با تأخیر کمتر از 20 میلی‌ثانیه، مسافران می‌توانند در فعالیت‌هایی شرکت کنند که قبلاً در پرواز مورد استفاده نبوده است؛ از جمله تماس‌های ویدیویی، بازی‌های آنلاین، شبکه‌های خصوصی مجازی و سایر فعالیت‌های سرعت داده بالا.»

هزینه سرویس استارلینک Aviation

بسته سخت‌افزاری سرویس که شامل ترمینال Aero می‌شود و برای نصب، به منبع تغذیه، 2 نقطه دسترسی بی‌سیم و هارنس نیاز دارد، 150 هزار دلار هزینه دارد. البته باید اشاره کرد که این مبلغ، هزینه نصب آن در هواپیما را شامل نمی‌شود و همچنین خود سرویس ماهانه بین 12500 تا 25 هزار دلار هزینه دارد.

اسپیس ایکس ابتدا اعلام کرده بود که سرویس استارلینک Aviation به‌طور رسمی در سال 2023 راه‌اندازی خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که این شرکت اکنون انتظارات خود را شکسته است.

علاوه بر استارلینک Aviation، شرکت هوافضا متعلق به ایلان ماسک، اخیراً از سرویس دیگری تحت عنوان Starshield رونمایی کرده بود که اینترنت ماهواره‌ای رمزگذاری شده را در دسترس دولت‌ها قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۸ آذر ۱۴۰۱

    به امید پرتاب ماهواره های نسل دوم استارلینک و فعال شدن نت ماهواره ای روی گوشی

مطالب پیشنهادی