ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اریکسون
استراتژی رشد

اپل و اریکسون بر سر پتنت‌های شبکه‌های سلولی به توافق رسیدند

اکنون هر دو شرکت که از سال 2015 در حال دعوای قضایی با یکدیگر هستند، متعهد شده‌اند که همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شرکت اریکسون (Ericsson) اعلام کرده است که با اپل یک توافق‌نامه مجوز پتنت امضا کرده تا به اختلاف این دو شرکت بر سر استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری سلولار پایان داده شود.

اختلاف بین دو شرکت به اوایل سال 2015 برمی‌گردد؛ زمانی که آن‌ها به‌دلیل ده‌ها پتنت مرتبط به فناوری سلولار اریکسون که در برخی محصولات اپل مانند آیفون و آیپد استفاده شده بود، از یکدیگر شکایت کردند.

دو شرکت در اواخر سال 2015 یک توافق‌نامه مجوز پتنت هفت‌ساله را امضا کردند که به‌نظر می‌رسید به مناقشه بین آن‌ها پایان خواهد داد. اما در اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 با نزدیک‌شدن به زمان پایان توافق‌نامه، شرکت‌ها نتوانستند بر سر شرایط تمدید قرارداد و گنجاندن پتنت‌های اضافی مربوط به فناوری جدیدتر 5G با یکدیگر به توافق برسند.

در سال گذشته ابتدا اپل از اریکسون بابت مذاکره بر سر پتنت‌های ارتباطی با تاکتیک‌های قلدرانه شکایت کرد و سپس اریکسون از اپل به‌دلیل نقض مجوز پتنت 5G شکایت نمود.

اپل و اریکسون

حل‌و‌فصل مشکلات قضایی اپل و اریکسون

با اعلامیه امروز، اریکسون و اپل یک قرارداد چند‌ساله جدید برای صدور مجوز متقابل پتنت‌های مربوط به موبایل و حقوق پتنت‌های اضافی امضا کرده‌اند. «کریستینا پترسون»، مدیر ارشد مالکیت معنوی اریکسون در بیانیه این شرکت می‌گوید:

«بسیار خوشحالیم که با این قرارداد که از نظر استراتژیک برای برنامه‌های صدور مجوز 5G ما اهمیت زیادی دارد، دعوای قضایی با اپل را حل‌و‌فصل می‌کنیم. این به هر دو شرکت اجازه می‌دهد تا برای ارائه بهترین فناوری به بازار جهانی، تمرکز بیشتری داشته باشند.»

علاوه بر مجوز ثبت اختراع، این توافق‌نامه شامل تعهدات دیگری برای تقویت همکاری‌های بین هر دو شرکت در زمینه‌هایی از جمله «فناوری، قابلیت همکاری و توسعه استانداردها» نیز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی