ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

با ادامه کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک احتمالاً ثروتمندترین فرد جهان باقی نمی‌ماند

در این گزارش گفته شده که ماسک از زمان تصدی توییتر، تمرکز خود را کاملاً روی این شبکه اجتماعی گذاشته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

تسلا از زمانی که بنیان‌گذارش، ایلان ماسک در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، تقریباً نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است. ارزش خالص این غول خودروسازی از آن زمان تاکنون حدود 70 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که این امر، عنوان «ثروتمندترین فرد جهان» برای ایلان ماسک را در معرض خطر قرار می‌دهد.

طبق گزارش گاردین، سهام شرکت تسلا در 13 آوریل یعنی یک روز قبل از اینکه توییتر فاش کند که ایلان ماسک پیشنهادی برای خرید این شبکه اجتماعی به قیمت 43.4 میلیارد دلار ارائه کرده است، به ارزش 340.79 دلار معامله می‌شد. از آن زمان، قیمت سهام تسلا با کاهش 49 درصدی به 173.44 دلار رسیده که البته اختلالات یکی از کارخانه‌های آن در شانگهای نیز در این زمینه نقش داشته است.

مدیرعامل تسلا

از سوی دیگر، مدیرعامل تسلا 20 میلیارد دلار از سهام این شرکت را از آوریل فروخته تا بودجه خرید توییتر را تأمین کند. به گفته رویترز، او اکنون 445 میلیون سهم دارد و کاهش قیمت سهام، ارزش این هلدینگ را از 151 میلیارد دلار به 77 میلیارد دلار کاهش داده است.

بنابراین عنوان ثروتمندترین فرد جهان ماسک در معرض خطر قرار دارد. به‌خصوص که اخیراً «برنارد آرنو» فرانسوی، مدیرعامل گروه لوکس LVMH برای مدت کوتاهی جایگاه اول فهرست میلیاردرهای فوربس را تصاحب کرد.

توجه زیاد ایلان ماسک به توییتر نگران‌کننده است

سهامداران تسلا نگران این موضوع هستند که ماسک از زمان خرید توییتر، زمان و وقت زیادی را صرف این شبکه‌ اجتماعی کرده و این مسئله به‌نوعی باعث حواس‌پرتی او شده است.

علاوه بر این نگرانی‌ها، بانکداران ایلان ماسک در حال بررسی جایگزین‌کردن برخی از بدهی‌های 13 میلیارد دلاری با بهره بالا مورد استفاده برای خرید توییتر، با وام‌های مارجین حمایت‌شده توسط سهام تسلا هستند.

ثروتمندترین فرد جهان

ایلان ماسک اخیرا در این رابطه نوشت:

«زمانی که ریسک‌های کلان اقتصادی وجود دارد، عموماً عاقلانه است که از وام‌های مارجین برای هر شرکتی استفاده نکنیم؛ زیرا سهام ممکن است به روش‌هایی حرکت کند که از پتانسیل بلندمدت آن‌ها جدا شده باشد.»

اکنون ماسک تحت فشار است تا وضعیت توییتر را تغییر دهد. این شرکت پیش از خریداری‌شدن توسط ثروتمندترین فرد جهان نیز با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و سال گذشته 221 میلیون دلار ضرر داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی