ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به اجمال شرایط ایران را پذیرفته‌اند

نیک‌بین همچنین از تلاش برای جرم‌انگاری فروش VPN خبر داد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۱

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد براساس گزارش‌های داده‌شده، اینستاگرام و واتس‌اپ به اجمال شرایط ما را قبول کردند و به احتمال زیاد به ایران می‌آیند.

یک هفته از اولتیماتوم شورای عالی فضای مجازی به متا برای معرفی نماینده در ایران گذشت. حال یک نماینده مجلس مدعی شده که این شرکت شروط ایران را تقریباً پذیرفته است. «جواد نیک‌بین» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در‌این‌باره گفت: «طبق گزارش‌های داده شده، احتمال زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»

او همچنین اعتقاد دارد فیلترینگ نتیجه مثبتی نداشته و ندارد: «با بستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌‌گیرند. ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم؛ لذا فیلتر‌کردن قطعاً نتیجه مثبتی نداشته و ندارد. فیلترینگ باعث نمی‌شود مردم کمتر در فضای مجازی فعالیت کنند، اتفاقاً تعداد بازدیدها درصد خیلی کمی کاهش پیدا کرده؛ آن هم به‌جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است.»

به گفته نیک‌بین فیلترینگ موجب شده است تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول کشور خرج VPN شود. او اظهار‌نظر قابل تأملی نیز در‌این‌باره مطرح کرد:

«خرید VPN یعنی فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و بعد به آن کشور مبدأ؛ مثلا اگر بخواهیم از واتس‌اپ استفاده کنیم و مبدأ کشور الف باشد، ما به‌صورت مستقیم نمی‌توانیم به آن کشور مرتبط شویم، لذا می‌رویم به کشور ب اطلاعات خود را می‌دهیم و بعد می‌آییم از کشور الف اطلاعاتمان را می‌گیریم.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از ناآرامی‌ها گرفته خواهد شد، وعده داد جلوی فروشندگان VPN گرفته خواهد شد. موضوعی که پیش از این نیز وزیر ارتباطات برای جرم‌انگاری فروش این ابزار مطرح کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • best-ir
    best-ir | ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    پشمام

  • realtime
    realtime | ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    "ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم" شما کارتون رو درست انجام میدادین اصلا نیاز به هیچ تغییری نبود

  • Farshid-f
    Farshid-f | ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    از عکس معلومه دیگه گفته هاشو نمیخواد تحلیل کرد

مطالب پیشنهادی