ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنیان‌گذار FTX
تکنولوژی

SEC آمریکا سم بنکمن-فرید را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران FTX متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز سه‌شنبه «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین صرافی رمزارزی FTX را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذارانی متهم کرد که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بودند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، SEC ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز سه‌شنبه «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین صرافی رمزارزی FTX را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذارانی متهم کرد که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بودند.

به گزارش سی‌ان‌ان، SEC آقای بنکمن-فرید را به سازمان‌دهی یک کلاهبرداری چندساله برای فریب سرمایه‌گذاران FTX در موضوع انتقال دارایی‌ها به شرکت Alameda Research متهم کرده است. Alameda دیگر شرکت این کارآفرین بود که در زمینه معاملات رمزارزی فعالیت می‌کرد و مشکلات آن باعث سقوط FTX شد.

«گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید: «بنکمن-فرید خانه‌ای پوشالی را روی زیربنایی از فریب ساخته بود، در حالی که به سرمایه‌گذاران می‌گفت یکی از ایمن‌ترین بناها را در دنیای رمزارزها ساخته است.»

رگولاتورها احتمالاً در آینده اتهامات بیشتری را علیه بنکمن-فرید اعلام خواهند کرد. SEC می‌گوید تحقیقات در زمینه سایر قانون‌شکنی‌ها و شرکت‌های او و البته دیگر افراد دخیل در این اتفاقات ادامه دارد. بنیان‌گذار FTX به‌تازگی در کشور باهاما در دریای کارائیب دستگیر شد و قرار است به‌زودی در دادگاهی در نیویورک حاضر شود.

سم بنکمن-فرید احتمالاً به آمریکا برگردانده می‌شود

معاهده استرداد میان آمریکا و باهاما به دادستان‌های ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سم بنکمن-فرید را به خاک این کشور برگردانند. البته این اتفاقی در شرایطی می‌افتد که اتهامات متهم مجازاتی برابر با حداقل یک سال زندان در هر دو کشور داشته باشد.

سم بنکمن-فرید در چند وقت اخیر یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای رمزارزها بوده که در عرض یک هفته از میلیاردری موفق به چهره‌ای منفور تبدیل شد و حالا شاید مجبور به تحمل زندان شود. سقوط و ورشکستگی FTX باعث شد حدود یک میلیون سرمایه‌گذار دسترسی به سرمایه‌های خود را از دست بدهند.

او چند روز پیش در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی مدعی شده بود: «من آگاهانه مرتکب کلاهبرداری نشده‌ام. نمی‌خواستم هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها بیفتد. بدون شک اصلاً به آن اندازه که تصور می‌کردم، توانمند نبودم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی