ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX در باهاما دستگیر شد

«سم بنکمن-فرید»، مؤسس و مدیر‌عامل سابق صرافی سقوط‌کرده FTX، دقیقاً یک ماه پس از اعلام ورشکستگی این صرافی کریپتو در باهاما دستگیر شد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۸

«سم بنکمن-فرید»، هم‌بنیانگذار و مدیر‌عامل سابق صرافی سقوط‌کرده FTX، دقیقاً یک ماه پس از اعلام ورشکستگی این صرافی کریپتو در باهاما دستگیر شد و احتمالاً به ایالات متحده برگردانده می‌شود تا پاسخگوی اتهاماتش باشد.

حدود یک ماه قبل، صرافی شناخته‌شده FTX، درخواست ورشکستگی خود را در فصل ۱۱ ایالات متحده ثبت کرد. از آن زمان گفته شده بود وی قصد دارد به دبی فرار کند. اکنون، «رایان پیندر»، دادستان کل باهاما، از دستگیری بنیان‌گذار و مدیر‌عامل سابق این صرافی خبر می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا، باهاما را از اتهامات وی مطلع کرد و اعلام کرد می‌خواهد او را به آمریکا بازگرداند. «دامیان ویلیامز»، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، دستگیری وی را تأیید کرده است.

سقوط صرافی FTX و حاشیه‌های آن

با سقوط صرافی FTX، به‌نظر می‌رسد سم بنکمن-فرید و همکارانش از سپرده‌های مشتریان خود برای حمایت مالی از شرکت تجاری دیگر خود، یعنی Alameda Research استفاده می‌کرده‌اند. این رویکرد باعث شد FTX‌ بودجه لازم را برای بازپرداخت به مشتریان خود نداشته باشد و صرافی اعلام ورشکستگی کرد. مدیرعامل جدید صرافی نیز تأیید می‌کند بخشی از دارایی‌های مشتریان از FTX‌ به شرکت تجاری Alameda Research منتقل شده است. از سوی دیگر آلامدا نیز از این دارایی‌ها برای شرکت در معاملات دیگری استفاده کرده و دارایی‌ها را در معرض ضرر و زیان‌های هنگفت قرار داده است.

مستندات همچنین نشان می‌دهد صرافی FTX از اواخر ۲۰۲۱ تا اواسط ۲۰۲۲، حدود ۵ میلیارد دلار برای خرید کسب‌و‌کار‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. با اعلام ورشکستگی FTX، بیش از یک میلیون کاربر دچار ضرر و زیان مالی شده‌اند و دستگیری وی در چنین شرایطی تعجب‌آور نیست. مقامات وزارت دادگستری در تلاش هستند تا متوجه شوند که آیا صرافی قبل از اعلام ورشکستگی خود در ماه نوامبر، باقی‌مانده پول‌ها را جابه‌جا کرده است یا خیر. قرار بود سم بنکمن-فرید درباره مسائل به‌وجود آمده، شهادت بدهد که در باهاما دستگیر شد.

باید دید درنهایت سرانجام وضعیت این صرافی کریپتو به کجا می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی