ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

binance
تکنولوژی

ثبت رکوردی جدید در صرافی بایننس: برداشت 1.9 میلیارد دلار رمزارز در 24 ساعت

براساس داده‌های گلسنود، به‌نظر می‌رسد طی ساعات گذشته در هر ساعت حدود 2000 بیت کوین از این صرافی خارج شده که رقم چشمگیری است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

شرکت داده‌های بلاکچین Nansen می‌گوید پس از آنکه صرافی بایننس برداشت‌های استیبل کوین USDC را به‌صورت موقت متوقف کرد، کاربران طی 24 ساعت گذشته رقمی بالغ بر 1.9 میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از این صرافی برداشت کرده‌‌اند.

براساس داده‌های گلسنود، به‌نظر می‌رسد طی ساعات گذشته در هر ساعت حدود 2000 بیت کوین از این صرافی خارج شده که رقم چشمگیری است و اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند بزرگ‌ترین صرافی جهان را با بحرانی جدی روبه‌رو کند.

روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه، داده‌های Coinglass نشان می‌داد کاربران بایننس طی 24 ساعت رقمی بالغ بر 500 میلیون دلار و در‌واقع حدود 30,300 بیت‌ کوین برداشت کرده‌اند. حالا داده‌های جدید Nansen نشان می‌دهد حجم برداشت‌ها بیشتر شده است و مشتریان این صرافی نگران هستند که بایننس نیز به سرنوشت FTX گرفتار شود. هرچند گفته می‌شود دارایی بیت کوین بزرگ‌ترین صرافی جهان آنقدر زیاد هست که همچون صرافی شناخته‌شده FTX با ورشکستگی روبه‌رو نشود. اما در کنار همه این تحلیل‌ها، برداشت‌ها از صرافی ادامه دارد و افزایش پیدا کرده است که خبر از ترس شدید یا FUD در بازار کریپتو در مورد وضعیت بایننس می‌دهد.

بایننس

آیا بحرانی جدی بایننس را تهدید می‌کند؟

«سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار و مدیرعامل FTX روز سه‌شنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به اتهام کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم و در باهاما بازداشت شد. تحلیلگران می‌گویند اعلام ورشکستگی FTX در بازار کریپتو نوساناتی ایجاد کرد و حالا برداشت‌های بایننس و انتشار شایعه‌های مختلف در مورد بحران این صرافی، می‌تواند نوسانات دیگری ایجاد کند.

در این بین «چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس با انتشار توییت‌‌های مختلف می‌گوید شرایط عادی است و برداشت‌ها طبق معمول پیش می‌روند. سخنگوی بایننس نیز تأیید کرده است که این صرافی دارایی دیجیتالی کافی برای پاسخگویی به درخواست‌های برداشت دارد و جای نگرانی نیست. وی به این نکته اشاره کرده است که ساختار سرمایه‌گذاری بایننس به‌گونه‌ای طراحی شده که دچار کمبود نقدینگی نشود.

این در حالی است که گفته می‌شود بایننس به‌دلیل عدم موجودی USDC مجبور شد برداشت‌ها را به‌صورت موقت به حالت تعلیق درآورد و همین مسئله موجی از نگرانی در کاربران و مشتریان بایننس به‌وجود آورد. باید دید در ادامه وضعیت بایننس به چه صورتی پیش خواهد رفت. آیا برداشت‌ها در این صرافی ادامه خواهد داشت یا در‌نهایت متوقف می‌شود و وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی