ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی: صیانت از مردم در برابر آسیب‌های فضای مجازی وظیفه دولت است

فیروزآبادی توسعه زیرساخت‌ها برای دسترسی تمامی آحاد مردم به فضای مجازی در کشور را حق طبیعی آن‌ها دانست.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۹

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعتقاد دارد وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دولت است که از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت کرده و از آسیب‌های آن جلوگیری کنند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، نخستین کارگروه هم‌اندیشی دبیران شورای فضای مجازی استان‌ها با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و دبیران فضای مجازی ده استان برگزار شد.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در این کارگروه با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها برای دسترسی تمامی آحاد مردم به فضای مجازی در کشور حق طبیعی آن‌هاست، گفت: «این‌گونه مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. همچنین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دولت است که از حقوق مردم در این فضا صیانت کرده و از خطرات و آسیب‌های آن جلوگیری کنند.»

کارگروه برای صیانت دولت از فضای مجازی

وی با اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در استان‌ها در حوزه‌های هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیا) خاطر نشان کرد:

«با توجه به اینکه فضای مجازی پیشران توسعه کشور در حوزه‌های مختلفی همچون علمی، اقتصادی و همچنین سبک زندگی مردم است، باید از فرصت‌های آن استفاده کرد. بر همین اساس، نیاز است که استان‌ها نگاه توسعه‌ای همه‌جانبه به فضای مجازی داشته باشند.»

به گفته فیروزآبادی در راستای گسترش فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی مردم و نیاز کشور به فعالیت ناظرین هوشمند در این حوزه، شوراهای فضای مجازی در استان‌های کشور به‌صورت بومی تشکیل شده است و به‌زودی آیین‌نامه آن در شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب خواهد رسید.

او تأکید کرد دبیران شورای فضای مجازی استان‌ها علاوه بر نظارت برای اجرای کامل سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی کشور در سطح دستگاه‌ها و سازمان‌های هر استان، باید در حد اعلای بلوغ خود که ارکستراسیون (راهبری و هم‌جهت‌سازی) این فضا است، ایفای نقش کنند.

گفتنی است در کارگروه فوق‌الذکر، دبیران شورای فضای مجازی استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان، اردبیل، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی