ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اچ‌تی‌سی
تکنولوژی

اچ‌تی‌سی در CES 2023 از یک هدست واقعیت ترکیبی پرچمدار رونمایی می‌کند

اچ‌تی‌سی اعلام کرد که در رویداد CES 2023 از هدست پرچمدار جدیدی رونمایی می‌کند که ترکیبی از قابلیت‌های واقعیت افزوده و مجازی را خواهد داشت.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت اچ‌تی‌سی می‌خواهد در رویداد CES پیش رو از یک هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده پرچمدار جدید رونمایی کند. هنوز جزئیات زیادی درباره این محصول منتشر نشده است، اما می‌دانیم که با محصولی کوچک روبه‌رو خواهیم بود که ترکیب کاملی از قابلیت‌های واقعیت افزوده و مجازی را ارائه می‌کند.

اچ‌تی‌سی اعلام کرد که 15 دی‌ماه در خلال رویداد نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی یا CES 2023 از یک هدست AR/VR جدید پرده برمی‌دارد. خبرگزاری ورج می‌گوید براساس تصویری که این شرکت با آن‌ها به اشتراک گذاشته است، این هدست ظاهری شبیه به عینک دارد و در جلو و کناره‌ها از دوربین بهره می‌برد.

هدست واقعیت افزوده و مجازی اچ‌تی‌سی برای بازی، سرگرمی، ورزش و حتی کارهای حرفه‌ای‌تر مثل تولید محتوا یا تجارت استفاده خواهد شد. عمر باتری این دستگاه به دو ساعت می‌رسد و کنترلرهایی با شش درجه آزادی دارد. هدست اچ‌تی‌سی از قابلیت ردیابی دست هم برخوردار خواهد شد.

تصویری که صفحه توییتر اچ‌تی‌سی منتشر کرده است

هدست اچ‌تی‌سی ویژگی کلیدی کوئست پرو متا را خواهد داشت

یکی از قابلیت‌های کلیدی این هدست دوربین‌های رو به بیرون است که تصویری رنگی از نمای مقابل کاربر را نشان می‌دهد و ویژگی‌های واقعیت ترکیبی را فراهم می‌کند. ولی این قابلیت احتمالاً هنوز تا حد زیادی در فاز آزمایشی به‌سر می‌برد، چرا که مسئول اچ‌تی‌سی می‌گوید این شرکت همچنان در‌حال کار با توسعه‌دهندگان است و بهترین کاربردهای این ویژگی احتمالاً پس از عرضه مشخص خواهند شد.

هدست جدید اچ‌تی‌سی از حسگر تشخیص عمق بهره می‌برد. با این فناوری احتمالاً می‌تواند ردیابی دقیق‌تر و نقشه‌برداری پیشرفته‌تری از محیط فیزیکی اطراف کاربر داشته باشد. به‌علاوه، اچ‌تی‌سی می‌گوید این دستگاه دامنه پویای بهتری نسبت به دیگر هدست‌های بازار خواهد داشت که ویژگی مشابهی دارند.

این شرکت مدعی است هدست پرچمدار بعدی آن‌ها ترکیبی است از درس‌هایی که آن‌ها با تولید هدست Flow و Vive Focus 3 آموخته‌اند. به‌علاوه، این محصول با ترکیب واقعیت افزوده و مجازی می‌تواند وارد رقابت با هدست کوئست پرو متا و هدست احتمالی اپل شود.

فعلاً مشخص نیست که این دستگاه با چه قیمتی راهی بازار خواهد شد، اما احتمالاً با محصولی گران‌تر از کوئست 2 متا طرف هستیم و پیش‌بینی می‌شود که رنج قیمت این دستگاه بین 499 تا 1300 دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی