ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
تکنولوژی

گزارش جدید Speedtest: رتبه ایران در اینترنت ثابت و موبایل کاهش یافت

طبق گزارش ماه نوامبر، سرعت اینترنت ثابت در ایران افزایش یافته اما سرعت اینترنت موبایل کاهش داشته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه نوامبر 2022، رتبه اینترنت ثابت و موبایل ایران در جهان کاهش را تجربه کرده است.

در گزارش اسپیدتست برای ماه نوامبر، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در سطح جهان افزایش داشته است. سرعت اینترنت ثابت از 72.40 مگابیت بر ثانیه، به 74.54 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. در بخش اینترنت موبایل با افزایش سرعت از 33.34 مگابیت بر ثانیه به 33.97 مگابیت بر ثانیه روبه‌رو هستیم.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان نوامبر 2022
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان نوامبر 2022

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اما در ماه نوامبر، وضعیت سرعت اینترنت در کشورمان چطور بوده است؟ طبق گزارش اسپیدتست، در بخش اینترنت ثابت با افزایش سرعت و در بخش اینترنت موبایل با کاهش سرعت روبه‌رو هستیم.

طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان از 11.54 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 11.62 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. بااین‌حال، رتبه ایران در جدول سه پله افت پیدا کرده است و حالا در رتبه 144ام جهان قرار داریم.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران نوامبر 2022
میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران نوامبر 2022

در بخش اینترنت موبایل برخلاف اینترنت ثابت، با کاهش سرعت روبه‌رو هستیم. میانگین سرعت اینترنت موبایل در کشورمان از 42.95 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، حالا به 40.97 مگابیت بر ثانیه رسیده است که از کاهش تقریبا 2 مگابیتی آن خبر می‌دهد. همین افت سرعت باعث شده است تا رتبه ایران با دو پله کاهش، به 48 جهان برسد.

در سطح جهان شیلی با یک پله صعود، بالاترین سرعت اینترنت ثابت جهان را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. کاربران در این کشور به میانگین سرعت 216.46 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم چین با یک پله صعود و سرعت 214.58 مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب سنگاپور (با دو رتبه کاهش)، تایلند (با یک رتبه صعود) و هنگ‌کنگ (با یک رتبه کاهش) قرار گرفته‌اند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان نوامبر 2022
سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان نوامبر 2022

در بخش اینترنت موبایل، قطر با دو پله صعود در صدر قرار گرفته است و میانگین سرعت 176.18 مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. امارات متحده عربی دومین کشوری است که بالاترین سرعت را ارائه می‌کند، البته با سرعت 139.41 مگابیت بر ثانیه، رتبه‌اش یک پله افت داشته است. در رتبه‌های بعدی نروژ، کره جنوبی و دانمارک به چشم می‌خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۲۹ آذر ۱۴۰۱

    غیر از این هم انتظاری نمیرفت
    جمهوری اسلامی برای شکستن رکورد در مبارزه با مردم خودش سرعت اینترنت رو پایین تر هم میاره

    • Mamad Mehrad
      Mamad Mehrad | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

      تنها حکومتی هست که با مردم خودش دشمنی میکنه و مردمی که در خواب سنگین فرو رفتن و هنوز هوای اینا رو دارن.ولی به زودی همه از خواب بیدار میشن و واقعیت ها رو میبینن

مطالب پیشنهادی