ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رندر گلکسی S23
تکنولوژی

تمام مدل‌های سری گلکسی S23 احتمالاً با نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 2 از راه می‌رسند

به‌نظر نمی‌رسد افزایش فرکانس CPU و GPU تراشه پرچمدار کوالکام، تأثیر چندانی روی شارژدهی باتری داشته باشد.

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

سال 2022 گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ در اکثر نقاط جهان به غیر از اروپا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه شدند. در‌حالی‌که انتظار داشتیم نسل بعدی این محصولات با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 از راه برسند و تنها مدل اولترا از نسخه مخصوص آن بهره ببرد، ظاهراً تمام اعضای این خانواده از نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهند کرد.

گلکسی S23 اولترا چند وقت پیش در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد و حالا نوبت به نسخه استاندارد این خانواده رسیده است. امتیازهای نسخه معمولی گلکسی S23 نسبت به نسخه اولترا به میزان قابل‌توجهی کمتر است.

شاید دلیل این‌ موضوع تکمیل‌نبودن نرم‌افزار این‌ گوشی باشد. شاید هم در نسخه‌های غیر از نسخه اولترا، عملکرد عمداً کاهش داده شده است تا دمای گوشی بیش از حد افزایش پیدا نکند؛ زیرا مقابله با افزایش دما و پراکنده‌کردن حرارت ایجاد‌شده در نسخه‌های کوچک‌تر از نسخه اولترا، به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر آن‌ها دشوارتر است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

نسخه اورکلاک اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی S23

به‌هر‌حال استفاده از نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی‌ های گلکسی S23 کاملاً محتمل است. آمار رسمی منتشرشده توسط کوالکام برای اسنپدراگون 8 نسل 2 نشان می‌دهد حداکثر فرکانس هسته پرایم یا اصلی این پردازنده 3.19 گیگاهرتز است. در‌حالی‌که در نتایج بنچمارک برای گلکسی S23 و گلکسی S23 اولترا، حداکثر فرکانس این هسته، 3.36 گیگاهرتز بیان شده است.

همچنین به‌نظر می‌رسد پردازشگر گرافیکی این گوشی‌ها نیز اورکلاک شده و به‌جای فرکانس 680 مگاهرتز، با فرکانس 719 مگاهرتز کار می‌کند. خوشبختانه اورکلاک‌کردن CPU و GPU تراشه کوالکام منجر به افزایش مصرف انرژی نمی‌شود و روی شارژدهی باتری تأثیر چندانی ندارد.

با توجه به بهره‌وری انرژی مناسب اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4، انتظار داریم اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی S23 عملکرد بهتری از خودش نشان دهد و با کمی افزایش فرکانس، مصرف انرژی افزایش محسوسی پیدا نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی