ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل با تمرکز روی توسعه محصولات هوش مصنوعی، به جنگ ChatGPT می‌رود

ظاهراً مدیرعامل گوگل «کارگروه‌های متعددی در داخل شرکت را برای پاسخ به تهدیدی که ChatGPT ایجاد می‌کند، تغییر داده است.»

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

گوگل در «وضعیت فوق‌العاده» قرار دارد و با اختصاص بخش‌های مختلفی برای «کمک به توسعه و انتشار نمونه‌های اولیه و محصولات هوش مصنوعی»، قصد دارد تا با ChatGPT مقابله کند.

ChatGPT در‌حال‌حاضر معروف‌ترین نمونه فناوری هوش مصنوعی است که می‌تواند مستقیماً به سؤالات کاربران به‌صورت مکالمه پاسخ دهد. به گفته نیویورک تایمز، گوگل با این موضوع به‌طور جدی برخورد می‌کند و مدیریت آن یک «کد قرمز» یا وضعیت فوق‌العاده در این زمینه اعلام کرده است. براساس این گزارش، «سوندار پیچای»، مدیرعامل گوگل «کارگروه‌های متعددی در داخل شرکت را برای پاسخ به تهدیدی که ChatGPT ایجاد می‌کند، تغییر داده است.»

در این گزارش گفته شده است:

«از هم‌اکنون تا کنفرانس بزرگی که انتظار می‌رود در ماه مه توسط گوگل میزبانی شود، تیم‌هایی در بخش تحقیقات، اعتماد و ایمنی و بخش‌های دیگری از گوگل برای کمک به توسعه و انتشار نمونه‌های اولیه و محصولات هوش مصنوعی منصوب شده‌اند.»

محصولات گوگل برای رقابت با مدل‌های هوش مصنوعی فعلی

این موضوع شامل «ساخت محصولات هوش مصنوعی می‌شود که می‌توانند آثار هنری و سایر تصاویر را خلق کنند». در این زمینه، گوگل قبلاً از هوش مصنوعی Imagen که رقیب DALL-E محسوب می‌شود، رونمایی کرده بود.

بنابراین احتمالاً در نمایشگاه I/O 2023 جزئیات بیشتری درباره برنامه جدید غول موتور جستجو بشنویم که البته مشخص نیست در آن زمان محصولات جدید معرفی خواهند شد یا خیر. برنامه‌های فعلی شامل ارائه فناوری چت LaMDA این شرکت به‌عنوان یک پیشنهاد ابری برای اشخاص ثالث می‌شود.

با‌این‌حال، این شرکت باید این موضوع را در نظر بگیرد که اگر مردم و کاربران ترجیح می‌دهند که برای پاسخگویی با یک ربات صحبت کنند، این فناوری چگونه می‌تواند به‌طور جدی کسب‌و‌کار جستجو و تبلیغات آن را بهبود بخشید؛ چیزی که گوگل به‌عنوان یک نیاز یا اولویت کاربر در‌حال رشد روی آن تأکید دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی