ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو
اخبار خودرو

آلفارومئو جولیا SWB معرفی شد؛ پکیجی ناب از قدرت و زیبایی

جیولیا SWB ماحصل همکاری کمپانی ایتالیایی با شرکت زاگاتو است، کوپه‌ای با طراحی بسیار زیبا و جذاب و المان‌های سنتی ایتالیایی

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو رونمایی شد. این خودرو که ماحصل همکاری کمپانی ایتالیایی با شرکت زاگاتو است، طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. کوپه اسپرت ایتالیایی‌ها به‌خاطر گرامیداشت صدمین سالگرد همکاری دو برند مذکور توسعه پیدا کرده است و فقط‌و‌فقط یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود.

همان‌طور که از نام آلفارومئو جولیا SWB می‌توان حدس زد، این خودرو در‌واقع بر‌اساس سدان جولیا ساخته شده است. اما در مقایسه با جولیای استاندارد این خودرو فاصله محوری کمتری دارد و در دسته مدل‌های کوپه قرار می‌گیرد.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

پروژه آلفارومئو جولیا SWB در سال 2021 کلید خورد؛ درست صد سال پس از آنکه تیپو G1 با همکاری آلفارومئو و زاگاتو متولد شد. این کوپه استثنایی در گاراژ یک کلکسیونر آلمانی حیات خود را سپری خواهد کرد. این کلکسیونر علاقه زیادی به محصولات آلفارومئو دارد و مالک مدل‌های کمیابی مثل 8C Competizione، S.Z و چند دستگاه دیگر از مدل‌های تولیدی با همکاری استون مارتین و زاگاتو است.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو، یک کوپه 532 اسب بخاری

آلفارومئو و زاگاتو ارمغان جدید خود را بر مبنای نسخه کوادروفولیو از سدان جولیا طراحی کرده‌اند. با تصمیم زاگاتو فاصله محوری در این خودرو کاهش پیدا کرده و زوایای ورود و خروج متفاوت از جولیای استاندارد است. از نظر مشخصات فنی این کوپه با نسخه GTAm مشترک است. به عبارت دقیق‌تر جولیا SWB نیروی خود را از همان موتور 2.9 لیتری V6 مجهز به دو توربوشارژر دریافت می‌کند. این موتور 532 اسب بخار قدرت دارد و نیروی تولیدی آن از طریق یک گیربکس شش‌سرعته دستی به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

کوپه‌ای خوش‌استیل از میلان

با آنکه از لحاظ فنی، آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو اشتراکات زیادی با مدل سدان دارد، اما از نظر ظاهری وضعیت کاملاً متفاوت است. آنقدر متفاوت که هیچ وجه اشتراکی بین آن دو به چشم نمی‌خورد. در نمای روبه‌رو این خودرو چهره کاملاً تهاجمی و خشنی دارد. چراغ‌های LED که در اصل مال کراس‌اوور جدید توناله هستند، در ارتفاعی بسیار کم نصب شده‌اند.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

همانند سایر محصولات آلفارومئو، جلوپنجره مثلثی‌شکل امضای کمپانی ایتالیایی در پیکره جیولیا SWB زاگاتو است. در اطراف این المان نمادین، دو ورودی هوای بسیار حجیم وجود دارد. کاپوت هم از ساختاری کاملاً عضلانی با چند شکاف بزرگ برخوردار است. یک اسپلیتر فیبر کربنی جذابیت‌های آلفارومئو جیولیا SWB را در نمای روبه‌رو تکمیل می‌کند. خودروساز ایتالیایی می‌گوید در طراحی دماغه مهندسان کمپانی از مدل SZ که به دهه 90 میلادی تعلق دارد، الهام گرفته‌اند.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

در نمای جانبی، انحناهای بدنه و نسبت‌های موجود، آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو را اتومبیلی به‌شدت جذاب و دلربا نشان می‌دهند. رینگ‌های 5‌پره این خودرو از مدل GTAm امانت گرفته شده‌اند، اما به‌جای رنگ مشکی، دارای رنگ نقره‌ای براق هستند. در پشت این رینگ‌های زیبا، کالیپرهای زردرنگ خودنمایی می‌کنند. وجود لوگوهای کوادروفولیو و زاگاتو، شکاف روی گلگیر جلو، خط شانه ضخیم و شیب زیاد کاپوت و سقف از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر در نمای جانبی هستند.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو
فرم کاپوت و نسبت‌های بدنه به‌خوبی ثابت می‌کنند که با محصولی از زاگاتو روبه‌رو هستیم.

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو در نمای عقب هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. چراغ اصلی این خودرو همانند بسیاری از مدل‌های جدید، یک نوار باریک سرتاسری است. سپر فرم کاملاً اسپرتی دارد و در قسمت میانی آن دو خروجی اگزوز بزرگ گازهای حاصل از احتراق موتور را به بیرون هدایت می‌کنند. در زیر سپر هم یک دیفیوزر خیلی حجیم به چشم می‌خورد.

آلفارومئو جیولیا SWB زاگاتو

کابینی هم‌راستا با نمای بیرونی

همانند نمای بیرونی، کابین آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو نیز پر از خطوط منحنی است. داشبورد این کوپه اسپرت شباهت زیادی به داشبورد جولیای استاندارد دارد و طراحان یک نمایشگر بزرگ را در قسمت میانی آن تعبیه کرده‌اند. ترکیب رنگ چرم مشکی و تزئینات سبزرنگ جلوه خاصی پدید آورده و صفحه پشت فرمان، شامل نمایشگر دیجیتال و نشانگرهای عقربه‌ای می‌شود.

داخل کابین

موتور آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو به‌وسیله دکمه اختصاصی موجود روی فرمان روشن می‌شود. با کمی دقت می‌توان متوجه شد که دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع و دسته دنده گیربکس دستی در اصل به جولیای استاندارد تعلق دارند. همان‌طور که در تصاویر قابل‌مشاهده است، قسمت‌های مختلف کابین این کوپه ایتالیایی عمدتاً از چرم و فیبر کربن ساخته شده‌اند.

دسته دنده

در رابطه با هزینه‌های مربوط به توسعه آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو اطلاعاتی در دست نیست، اما از آنجایی که تنها همین یک دستگاه از آن موجود خواهد بود و با توجه به نصب لوگوی زاگاتو روی آن، مسلماً باید انتظار رقم بالایی را داشت. بد نیست اشاره کنیم تصاویر این خودرو قبل از تحویل به مشتری آلمانی در پیست لاپیستا واقع در نزدیکی موزه آلفارومئو تهیه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی