ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریپتو
تکنولوژی

میلیاردرهای صنعت کریپتو در ۹ ماه گذشته ۱۱۶ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند

طبق این گزارش، در مجموع 17 نفر با ضرر مواجه شده‌اند و نام 10 نفر از لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو خارج شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

براساس برآوردهای اخیر فوربس، بازار نزولی و موج ورشکستگی در صنعت کریپتو طی 9 ماه گذشته، 116 میلیارد دلار به بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران این صنعت ضرر وارد کرده است.

فوربس در گزارش خود توضیح می‌دهد که این ضرر نشان‌دهنده مجموع دارایی شخصی 17 نفر در این فضا است که بیش از 15 نفر آن‌ها دارایی خود را از ماه مارس از دست داده‌اند. همچنین این امر باعث شده است تا نام 10 فرد از آن‌ها از لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو خارج شود.

یکی از بزرگ‌ترین زیان‌ها برای «چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل صرافی بایننس گزارش شده است. در ماه مارس، 70 درصد سهام او در این صرافی ارزهای دیجیتال 65 میلیارد دلار ارزش داشت، اما اکنون این میزان به 4.5 میلیارد دلار رسیده است.

میلیاردرهای جهان

علاوه بر این، دارایی خالص «برایان آرمسترانگ»، مدیرعامل Coinbase، در‌حال‌حاضر 1.5 میلیارد دلار گزارش شده که این میزان در ماه مارس 6 میلیارد دلار بوده است. «کریس لارسن»، بنیان‌گذار ریپل (Ripple) دیگر فردی است که نامش در این گزارش قید شده و ثروت او از 4.3 میلیارد دلار به 2.1 میلیارد دلار کاهش یافته است. در‌نهایت، «کمرون» و «تایلر وینکلوس»، دو برادر بنیان‌گذار صرافی Gemini در ماه مارس 4 میلیارد دلار درآمد داشتند، اما دارایی هر کدام اکنون به 1.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.

خروجی‌های لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو

در بین افرادی که موقعیت خود در لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو را از دست داده‌اند، می‌توان به «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته FTX و «گری وانگ» اشاره کرد که دارایی آن‌ها در ماه مارس به‌ترتیب 24 و 5.9 میلیارد دلار بوده و اکنون به 0 دلار رسیده است! فوربس توضیح می‌دهد که ثروت 3.2 میلیارد دلاری «بری سیلبرت»، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) نیز در‌نتیجه فروپاشی FTX از بین رفته است.

کوین تلگراف در گزارشی گفته بود که بعید به‌نظر می‌رسد بازار نزولی ارزهای دیجیتال به‌زودی پایان یابد، زیرا بحران FTX اعتماد سرمایه‌گذاران را از بین برده و همچنین در سراسر صنعت باعث بحران نقدینگی شده است. در‌نتیجه، انتظار می‌رود این وضعیت تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد. اخیراً نیز شرکت استخراج بیت‌کوین Core Scientific اعلام ورشکستگی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی