ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زمستان کریپتو
تکنولوژی

بحران FTX می‌تواند زمستان کریپتو را تا پایان سال 2023 ادامه دهد

در یک گزارش تحقیقاتی اشاره شده که فروپاشی FTX اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو را کم کرده و بحران نقدینگی جدیدی ایجاد کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

در گزارش جدیدی توضیح داده شده است که بحران FTX اعتماد سرمایه‌گذاران را با تردید مواجه کرده و بحران نقدینگی برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است؛ تمام این موارد می‌تواند زمستان کریپتو را تا پایان سال 2023 ادامه دهد.

یک گزارش تحقیقاتی از Coinbase که به تجزیه و تحلیل پیامدهای اکوسیستم کر‌یپتو پس از فروپاشی صرافی FTX می‌پردازد، توضیح می‌دهد که سقوط سومین صرافی بزرگ کر‌یپتو در جهان یک بحران نقدینگی ایجاد کرده است که می‌تواند به طولانی‌شدن زمستان کریپتو کمک کند.

دلایل ادامه پیدا کردن زمستان کریپتو

بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط سرمایه‌گذاران نهادی در FTX پس از اعلام ورشکستگی آن در اوایل هفته جاری، در حال حاضر بلاتکلیف مانده است. سقوط FTX همچنین سرمایه‌گذاران و خریداران بزرگ را از اکوسیستم کریپتو منصرف کرده است. Coinbase اشاره می‌کند که تسلط استیبل کوین به بالاترین حد خود یعنی 18 درصد رسیده که نشان می‌دهد بحران نقدینگی ممکن است حداقل تا پایان سال ادامه پیدا کند.

FTX

افزایش تسلط استیبل کوین، نشان می‌دهد که فعالان بازار دارایی‌های کریپتو خود را خارج کرده و به سراغ استیبل کوین‌های وابسته به دلار ایالات متحده می‌روند.

در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده که حتی اگر اکنون به دلیل اعلام ورشکستگی صرافی، امکان پراکنش کر‌یپتو محدود شده، بازار کریپتو ممکن است با «اثرات مرتبه دومی» از سوی شرکا روبه‌رو شود که به FTX یا Alameda وام داده و یا با آن‌ها تعامل داشته باشند. در بخشی از این گزارش آمده است:

«اتفاقات ناگوار پیرامون FTX بدون شک به اعتماد سرمایه‌گذاران در طبقه دارایی دیجیتال آسیب رسانده است. انجام اصلاحات زمان می‌برد و به احتمال زیاد این امر می‌تواند زمستان کریپتو را چندین ماه دیگر و شاید تا پایان سال 2023 افزایش دهد.»

سقوط FTX به شدت بازار کریپتو را تحت تأثیر خود قرار داده و در همین رابطه، گفته شده بود که پلتفرم BlockFi نیز در مرز ورشکستگی قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی