ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جی‌پی‌مورگان و رمزارزها
تکنولوژی

جی‌پی‌مورگان: سرمایه‌گذاران سازمانی رمزارزها را به‌عنوان یک کلاس دارایی قبول ندارند

استراتژیست بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان می‌گوید سرمایه‌گذاران سازمانی برای ارزهای دیجیتال ارزش خاصی قائل نیستند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

استراتژیست بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان می‌گوید سرمایه‌گذاران سازمانی و نهادی عملاً برای رمزارزها به‌عنوان یک کلاس دارایی ارزشی قائل نیستند. آن‌ها معتقدند ارزهای دیجیتال بیش از حد نوسان دارند و عدم وجود ارزش ذاتی باعث می‌شود که کسی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نکند.

«جرد گراس»، رئیس واحد سرمایه‌گذاری‌های سازمانی جی‌پی‌مورگان به‌تازگی گفت‌وگویی با بلومبرگ داشته و درباره رابطه سرمایه‌گذاران با رمزارزها صحبت کرده است. او می‌گوید: «رمزارزها به‌عنوان یک کلاس دارایی عملاً برای اکثر سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ وجود خارجی ندارند؛ نوسان آن‌ها بیش از حد است و فقدان ارزش ذاتی که بتوانید روی آن مانور دهید، پیشنهاد آن‌ها را بسیار سخت می‌کند.»

گراس می‌گوید به‌وضوح پیداست که بیت کوین نتوانسته خود را به‌عنوان طلای دیجیتال معرفی کند و به وسیله‌ای برای ذخیره‌سازی سرمایه‌ها تبدیل شود. او ادامه می‌دهد: «اکثر سرمایه‌گذاران نهادی احتمالاً از بابت اینکه به این بازار نیامده‌اند، نفس راحت می‌کشند و شاید به این زودی‌ها هم به این سمت نیایند.»

بازار رمزارزها در یک سال اخیر، به‌دنبال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ افت شدیدی را تجربه کرده است. به‌علاوه، بسیاری از پروژه‌ها تعطیل شده و برخی از شرکت‌های بزرگ مثل صرافی رمزارزی FTX به ورشکستگی رسیده‌اند.

همه درباره رمزارزها با جی‌پی‌مورگان موافق نیستند

با‌این‌حال، هر روز تعداد بیشتری از بانک‌ها و مؤسسات مالی محصولات و خدمات جدیدی را در زمینه ارزهای دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌کنند. برای مثال بانک سرمایه‌گذاری State Street در ماه سپتامبر اعلام کرد که تقاضا برای رمزارزها از سوی سرمایه‌گذاران نهادی نشانی از کاهش ندارد. بازار نزدک هم اخیراً واحدی را موسوم به «دارایی‌های دیجیتال نزدک» راه‌اندازی کرده است تا پاسخگوی مشتریان خود، به‌خصوص سرمایه‌گذاران نهادی باشد.

افزون بر این، نظرسنجی صرافی کوین‌بیس در ماه نوامبر نشان داد که سرمایه‌گذاران نهادی در زمستان رمزارزها مقدار دارایی‌های خود را افزایش داده‌اند. این شرکت مدعی بود که سیگنال قدرتمندی در زمینه پذیرش رمزارزها به‌عنوان یک کلاس دارایی دیده می‌شود. شرکت مالی Fidelity هم در ماه اکتبر در مطالعه‌ای نشان داد که 74 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی در نظر دارند که در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی