ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مازراتی MC20 منصوری
خودرو

هنر منصوری بر پیکره مازراتی MC20؛ شتاب صفر تا صد در 2.9 ثانیه

منصوری در جدیدترین دور از تیونینگ‌های خود، به سراغ مازراتی MC20 رفته است. حاصل کار تیونر ایرانی روی مازراتی MC20 منصوری، شامل کیت بدنه فیبرکربن، روکش‌های فضای داخلی و ارتقای یکصد اسب بخاری قدرت موتور ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

منصوری در جدیدترین دور از تیونینگ‌های خود، به سراغ مازراتی MC20 رفته است. حاصل کار تیونر ایرانی روی مازراتی MC20 منصوری، شامل کیت بدنه فیبر کربن، روکش‌های فضای داخلی و ارتقای یکصد اسب بخاری قدرت موتور می‌شود.

کیت بدنه در نظر گرفته شده برای مازراتی MC20 با تیونینگ منصوری شامل قطعاتی همچون سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، کاپوت مجهز به ورودی هوا، گلگیرهای جدید، روکش موتور و سقف، بال عقب و یک دیفیوزر می‌شود. خروجی‌های اگزوز عقب نیز اندکی بالاتر آمده‌اند و شامل چهار اگزوز می‌شوند.

رنگ بدنه مازراتی MC20 منصوری ترکیبی از خاکستری تیره، روکش‌های ساتن با نوار زرد و قطعات طرح فیبر کربن است. رینگ‌های 10 پره خودرو نیز برنزی تیره هستند. فضای داخلی مازراتی ام سی 20 منصوری نیز از رنگ زرد پیروی می‌کند و در مرکز صندلی‌ها طرح پرچم ایتالیا نمایان شده است. البته برخی از قطعات داخلی خودرو به رنگ مشکی هستند.

افزایش قدرت مازراتی MC20 منصوری

نسخه استاندارد مازراتی MC20 به پیشرانه سه لیتری V6 Nettuno با توربوشارژرهای دوقلو مجهز است که حداکثر 621 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. منصوری با اصلاحات انجام‌شده در تیونینگ خود، این ارقام را به 720 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور رسانده است. نسخه استاندارد ابرخودروی مازراتی شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 323 کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کرده بود. انتظار می‌رود نسخه منصوری این رکوردها را ارتقا دهد.

البته منصوری نخستین تیونری نیست که قدرت موتور V6 Nettuno مازراتی را به بیش از 700 اسب بخار می‌رساند. پیش از منصوری، نوویتک موفق شده بود تا راندمان مازراتی MC20 را به 711 اسب بخار قدرت و 818 نیوتن‌متر گشتاور برساند. دیگر تیونر مشهور، یعنی DMC نیز این خودرو را با 705 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن‌متر گشتاور روانه بازار کرده بود.

خودروساز ایتالیایی تصمیم دارد تا نسخه قوی‌تری از مازراتی MC20 را به تولید برساند. این خودرو هم‌اکنون با کد پروژه 24 شناخته می‌شود و مناسب راندن در پیست است.

پیشرانه V6 Nettuno در این مدل می‌تواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه‌های استاندارد مازراتی MC20 به گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه مجهز هستند. با‌این‌حال نسخه مسابقه‌ای پروژه 24 به گیربکس شش‌سرعته دستی مجهز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی