ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منصوری ویتس
اخبار خودرو

منصوری هم درگیر تب ماشین‌های دو‌رنگ شد؛ معرفی بنتلی با 739 اسب بخار قدرت

جدیدترین پروژه منصوری، ویتس (Vitesse) نام دارد و بر مبنای مدل لوکس بنتلی کانتیننتال GT توسعه پیدا کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

ظاهراً تب عرضه خودروهای دو‌رنگ نه‌تنها ایران‌خودرو و سایپا را در‌بر‌گرفته که حتی به مشهورترین برند ایرانی در دنیای تیونینگ، یعنی منصوری نیز رسیده است و حالا جدیدترین پروژه این تیونر مشهور به‌شکل متفاوتی نسبت به محصولات ایران‌خودرو و سایپا با طرح دو‌رنگ معرفی شده است. این خودرو که ویتس (Vitesse) نام دارد، بر مبنای مدل لوکس بنتلی کانتیننتال GT با قدرت 739 اسب بخار توسعه پیدا کرده است. نکته جالب در رابطه با این پروژه این است که تنها همین یک دستگاه از آن موجود خواهد بود و منصوری برنامه‌ای برای ارتقای مدل‌های بیشتر ندارد.

منصوری ویتس
ویتس در زبان فرانسوی یعنی سرعت

ترکیب رنگ مشکی و زرد

پروژه منصوری ویتس با ترکیب رنگ مشکی و زرد بدنه خود، جلوه فوق‌العاده خاصی دارد. همان‌گونه که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، سمت راننده در بدنه این خودرو به رنگ زرد و سمت شاگرد به رنگ مشکی است. البته با کمی دقت معلوم می‌شود که رنگ زرد سهم بیشتری از بدنه دارد و ترکیب موجود 50-50 نیست.

منصوری ویتس

به‌غیر‌از رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد بدنه، منصوری به‌رسم دیرینه خود تغییرات قابل‌توجهی را در بدنه ویتس اعمال کرده است. به‌لطف این تغییرات، ویتس در مقایسه با بنتلی کانتیننتال استاندارد خیلی اسپرت‌تر و خشن‌تر دیده می‌شود. در نمای روبه‌روی این خودرو یک اسپلیتر فیبر کربنی دارد؛ ورودی‌های هوای روی سپر هم به تیغه‌هایی از همین ماده گران‌قیمت مجهز هستند. برای هماهنگی بیشتر با بدنه، جلوپنجره نیز همان ترکیب رنگ مشکی و زرد را داراست.

آینه‌های منصوری ویتس قابی آیرودینامیک دارند و طبق انتظار جنس قاب از فیبر کربن است. رینگ‌ها در هر دو طرف مشکی هستند و با لاستیک‌های دیواره کوتاه احاطه شده‌اند. در پشت این رینگ‌ها کالیپرهای زردرنگ جا خوش کرده‌اند.

منصوری ویتس

بی‌تردید شاخص‌ترین المان نمای عقب یک باله عریض است که ساختاری ثابت دارد. نشان‌های مشکی، دیفیوزر حجیم و چهار خروجی اگزوز در طرفین سپر از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر در نمای عقب منصوری ویتس هستند.

منصوری ویتس

هماهنگی کامل کابین با نمای بیرونی

کابین منصوری ویتس تمی مشابه با بدنه دارد و قسمت‌های مختلف دارای رنگ مشکی یا زرد هستند. به عبارت دقیق‌تر، صندلی راننده  مجهز به روکش چرمی زرد‌رنگ با کمربند مشکی است و صندلی سمت شاگرد روکشی مشکی با کمربند زرد دارد. رنگ زرد در نقاط دیگری مثل غربیلک فرمان، پوشش پنل درها، لبه داشبورد و اهرم انتخاب وضعیت گیربکس به‌چشم می‌خورد.

منصوری ویتس

مشخصات فنی منصوری ویتس

منصوری ویتس در بخش پیشرانه نیز تفاوت‌هایی با بنتلی کانتیننتال GT استاندارد دارد. با بازنگری‌هایی که مهندسان منصوری در موتور خودرو انجام داده‌اند، خروجی آن حالا به 739 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. با اتکا به این خروجی قابل‌توجه، ویتس می‌تواند در عرض 3.3 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم برابر با 332 کیلومتر در ساعت است. نکته مبهم در این بین این است که مشخص نیست در زیر کاپوت ویتس موتور 6 لیتری 12 سیلندر قرار دارد یا موتور 4 لیتری 8 سیلندر.

منصوری ویتس

در رابطه با قیمت ویتس اطلاعاتی در دست نیست، ولی مسلماً جراحی توسط شرکتی با اعتبار منصوری به پرداخت حق‌الزحمه بسیار بالایی نیاز دارد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی