ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص تصادف آیفون 14
تکنولوژی

فناوری تشخیص تصادف آیفون 14 دوباره اشتباه کرد؛ 71 تماس از پیست اسکی با اورژانس

اپل جدیدترین آیفون‌ها و اپل واچ سری 8 را با قابلیتی عرضه کرد که می‌تواند در صورت وقوع تصادف، به‌شکل خودکار با اورژانس تماس بگیرد. ولی این قابلیت از زمان عرضه مشکلاتی هم داشته است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اپل جدیدترین آیفون‌ها و اپل واچ سری 8 را با قابلیتی عرضه کرد که می‌تواند در‌صورت وقوع تصادف، به‌شکل خودکار با اورژانس تماس بگیرد. ولی این قابلیت از زمان عرضه مشکلاتی هم داشته؛ به‌تازگی در یک پیست اسکی 71 نوتیفیکیشن تصادف برای اورژانس فرستاده شده است، در‌حالی‌که واقعاً تصادفی رخ نداده.

به گزارش Colorado Sun، مرکز فوریت‌های شهرستان «سامیت» می‌گوید 71 پیام تصادف دریافت کرده است، در‌حالی‌که هیچ‌کدام از این پیام‌ها مربوط به تصادف واقعی نبوده‌اند. در‌واقع توقف‌های ناگهانی اسکی‌بازان باعث شده آیفون تصور کند که کاربر دچار تصادف شده است.

سری آیفون 14 در زمان تصادف به‌صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد و بعد مرکز اورژانس دوباره به کاربر زنگ می‌زند. اگر کاربر گوشی را برندارد، نتیجه گرفته می‌شود که فرد تصادف کرده است و خودروی امدادی باید به محل او اعزام شود.

اشتباه در تشخیص تصادف آیفون 14 می‌تواند خطرناک باشد

«ترینا دامر»، مدیر موقت مرکز فوریت‌های سامیت می‌گوید این تماس‌ها حجم زیادی از وقت نیروها را به خود اختصاص می‌دهند، اما هیچ‌کدام در عمل یک حادثه اورژانسی نیستند. درگیری نیروهای اورژانس با پیام‌های غیرواقعی می‌تواند جان شخص دیگری را که ممکن است واقعاً در خطر باشد، تهدید کند.

مرکز فوریت‌های شهرستان «گرند»، دپارتمان پلیس «ویل» و شهرستان «پیتکین» روزانه به‌طور متوسط حدود 20 تماس خودکار دریافت می‌کنند و دوباره به افراد زنگ می‌زنند، اما چون اسکی‌بازان معمولاً گوشی خود را زیر چند لایه لباس قرار می‌دهند، نمی‌توانند پاسخ این تماس‌ها را بدهند. در‌نتیجه، اورژانس مجبور به ارسال نیرو به آخرین موقعیت مکانی کاربر می‌شود.

مراکز اورژانس می‌گویند نمی‌توانند این تماس‌ها را نادیده بگیرند، چون امکان تشخیص تماس‌های واقعی و غیرواقعی را ندارند و طبیعتاً نمی‌توانند با حدس‌وگمان روی جان مردم ریسک کنند.

اپل می‌گوید در گفت‌وگو با کلانتر شهرستان گرند متوجه این ایراد شده و در تلاش است تا آپدیتی برای رفع این مشکل منتشر کند. این قابلیت قبلاً هم در شهربازی‌ها مشکل‌ساز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی