ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

TSMC
تکنولوژی

TSMC تولید تراشه‌های پیشرفته 3 نانومتری را در تایوان آغاز کرد

رئیس TSMC گفته که تراشه‌های 3 نانومتری این شرکت با تقاضا بسیار خوبی مواجه شده که دلیل اصلی آن فناوری‌های جدید مانند 5G است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان یا همان TSMC، تولید انبوه پیشرفته‌ترین تراشه‌های خود براساس فناوری 3 نانومتری را از روز پنجشنبه در جنوب تایوان آغاز کرد و رئیس این شرکت گفت که به توسعه ظرفیت تولید خود در این جزیره ادامه خواهد داد.

دنیای فناوری از مدت‌ها قبل منتظر تولید انبوه چیپ‌های 3 نانومتری بوده و این موضوع درحالی شکل گرفته است که توجهات زیادی به برنامه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی جهان در سراسر دنیا می‌شود. TSMC به‌عنوان سازنده تراشه‌های پیشرفته مورد استفاده در فناوری‌های مختلف، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا جت‌های جنگنده، جایگاه برتر را در بازار دارد.

آغاز ساخت تراشه‌های 3 نانومتری TSMC

تراشه 3 نانومتری

به گزارش رویترز، «مارک لیو»، رئیس TSMC در مراسمی که به مناسبت افزایش تولید و ظرفیت آن در شهر جنوبی تاینان برگزار شد، گفت:

«TSMC رهبری خود در حوزه فناوری را حفظ می‌کند و درعین‌حال سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در تایوان انجام می‌دهد و به سرمایه‌گذاری و پیشرفت در محیط‌زیست ادامه خواهد داد.»

لیو همچنین گفت که میزان تقاضا برای تراشه‌های 3 نانومتری این شرکت «بسیار قوی» بوده و از فناوری‌های جدید مانند شبکه 5G و محصولات محاسباتی با عملکرد بالا به‌عنوان عوامل اصلی این موضوع یاد شده است.

اوایل این ماه، TSMC اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده خود در کارخانه جدید آریزونا را بیش از سه برابر کند و به 40 میلیارد دلار برساند که در‌ این صورت، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تاریخ ایالات متحده صورت خواهد گرفت.

این شرکت تایوانی که اپل و انویدیا را به‌عنوان مشتریان اصلی خود می‌داند، درحال ساخت یک کارخانه تراشه در ژاپن بوده و علاوه‌براین، درحال انجام مراحل اولیه بررسی خود برای حضور در آلمان است.

لیو در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی TSMC و احتمالاً تضعیف موقعیت کلیدی تایوان در بخش نیمه‌هادی‌ها، گفت که این تولید نشان می‌دهد که TSMC اقدامی محسوس برای توسعه فناوری پیشرفته و گسترش ظرفیت خود در تایوان انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی