ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سنسورهای دوربین آینده سامسونگ، کیفیت فیلم‌برداری گوشی‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد

سامسونگ با بهبود حساسیت به نور، محدوده روشنایی، محدوده دینامیکی و سنجش عمق به‌دنبال بهبود کیفیت ویدیوهاست.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سامسونگ قصد دارد با نسل بعدی سنسورهای دوربین ایزوسل (ISOCELL) خود پیشرفت‌های بزرگی را به‌خصوص از نظر کیفیت فیلم‌برداری ارائه کند. فیلم‌برداری در مقایسه با گرفتن تصاویر ثابت، فرایند بسیار سخت‌تری است؛ زیرا دوربین باید به‌جای یک فریم، حداقل 30 فریم در هر ثانیه بگیرد و غول کره‌ای در وبلاگ رسمی خود درباره نحوه ارائه این بهبود توضیحاتی ارائه کرده است.

پردازش چند فریم و چند نوردهی (HDR) معمولاً با گرفتن حداقل دو فریم و ادغام آن‌ها برای ارائه محدوده دینامیکی بهتر، کیفیت تصاویر ثابت را بسیار بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، انجام این کار با ویدیوها بسیار سخت است؛ زیرا دوربین باید حداقل 60 فریم برای یک ویدیوی 30 فریم بر ثانیه‌ای بگیرد. انجام این کار فشار زیادی به سنسور دوربین، ISP و حافظه می‌رود، درنتیجه مصرف انرژی و دمای دستگاه افزایش می‌یابد.

سنسور دوربین

ویژگی‌های قابل‌توجه سامسونگ برای بهبود ویدیوها

سامسونگ در پست خود توضیح می‌دهد که با بهبود حساسیت به نور، محدوده روشنایی، محدوده دینامیکی و سنجش عمق به‌دنبال بهبود کیفیت ویدیوهاست. غول کره‌ای برای دیواره نوری بین فیلترهای رنگی پیکسل‌ها یک نانوساختار نوآورانه با انکسار بالا توسعه داده است. سامسونگ آن را Nano-Photonics Color Routing نامیده و در سال 2024 وارد دوربین‌های ISOCELL خواهد شد.

علاوه‌براین، برای بهبود دامنه دینامیکی ویدیوها، سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای عرضه سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند با فناوری HDR تک نوردهی درون حسگری است. سنسور اخیر سامسونگ، ایزوسل HP3 دارای دو بازخوانی برای ویدیوهای 12 بیتی HDR است که این شرکت می‌گوید کافی نیست. به همین منظور قصد دارد سنسورهای دوربین با HDR شانزده بیتی برای ارائه دامنه دینامیکی بسیار گسترده‌تر در ویدیوها عرضه کند.

گوشی سامسونگ

شرکت مستقر در کره جنوبی همچنین با استفاده از حسگرهای تشخیص عمق iToF که یک ISP یکپارچه دارند، در‌حال برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت ویدیوهای پرتره است. از آنجایی که کل پردازش عمق روی خود سنسور انجام می‌شود، گوشی انرژی کمتری مصرف می‌کند و آنقدر گرم نمی‌شود. این حسگرها کیفیت ویدیوهای پرتره را به‌خصوص در شرایط کم‌نور بهبود می‌بخشند.

با این سه پیشرفت، سامسونگ درنظر دارد تا کیفیت تصاویر ثابت و ویدیوها را در گوشی‌های خود بهبود بخشد. تمام این فناوری‌ها زمانی در سال 2023 و 2024 معرفی خواهند شد و انتظار داریم که از این حسگرها در گلکسی S24 و S25 استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی