ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ضبط مکالمه در ایفون
آموزش

چگونه در آیفون مکالمات را ضبط کنیم؟

برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم بنابر هر دلیلی مکالمه‌ای را ضبط کنیم، البته چنین اقدامی بدون اطلاع فرد مقابل کاری غیراخلاقی و اشتباه است و جرم هم محسوب می‌شود. اما اگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم بنابر هر دلیلی مکالمه‌ای را ضبط کنیم، البته چنین اقدامی بدون اطلاع فرد مقابل کاری غیراخلاقی و اشتباه است و جرم هم محسوب می‌شود. اما اگر فرد مقابل راضی به چنین کاری باشد، چگونه می‌توانیم مکالمات را در آیفون ضبط کنیم؟ در این مطلب نحوه ضبط مکالمه در آیفون را آموزش می‌دهیم.

آیفون به‌طور پیش‌فرض ابزاری برای ضبط مکالمات در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، بنابراین باید روش‌های مختلف را برای این کار امتحان کنید.

آموزش ضبط مکالمه در ایفون

راه‌های مختلفی برای ضبط تماس در آیفون وجود دارد و حتی می‌توانید بدون اپلیکیشن هم دست به چنین کاری بزنید. تا پایان همراه دیجیاتو باشید تا نحوه ضبط صدا در ایفون را به شما آموزش دهیم.

ضبط تماس در ایفون بدون اپلیکیشن

آموزش ضبط تماس در ایفون بدون اپلیکیشن

اول از همه به‌سراغ راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای ضبط تماس در ایفون می‌رویم؛ روشی که نیازی به نصب اپلیکیشن و پرداخت هزینه ندارد. البته در این روش باید یک دستگاه دوم داشته باشید.

این دستگاه باید به میکروفن مجهز شده باشد، بنابراین می‌تواند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، دستگاه‌های ضبط صدای قابل حمل یا میکروفن باشد. با تهیه دستگاه دوم، برای برقراری تماس به یک محیط ساکت بروید و تماس را روی اسپیکر قرار دهید. در ادامه با انجام مراحل زیر، تماس را در آیفون ضبط کنید:

  • با مخاطب مدنظرتان تماس بگیرید و روی آیکون بلندگو ضربه بزنید. همان‌طور که گفتیم قبل از ضبط تماس، باید به طرف مقابل چنین موضوعی را اطلاع دهید؛ چرا که در غیراین‌صورت علاوه بر انجام یک کار غیراخلاقی، جرم هم مرتکب می‌شوید.
  • پس از دریافت رضایت، شروع به ضبط مکالمه به وسیله دستگاه دوم کنید.
  • آیفون خود را در نزدیکی میکروفن دستگاه دوم قرار دهید. اگر می‌خواهید صدای خودتان هم ضبط شود، باید نزدیک به دستگاه دوم باقی بمانید.
  • پس از پایان تماس، آن را قطع و فایل صوتی را ذخیره کنید.

اگر دستگاه دوم شما آیفون یا آیپد است، می‌توانید برای ضبط مکالمه از اپ Voice Memos استفاده کنید. روی مک یا کامپیوتر ویندوزی، می‌توانید به‌سراغ برنامه رایگان ضبط و ویرایش صدای Audacity بروید.

ضبط مکالمه در ایفون با گوگل ویس

ضبط مکالمه در ایفون با گوگل ویس

گوگل ویس (Google Voice) یک سرویس تماس VoIP (صدا روی پروتکل اینترنت) رایگان است که البته در کشورهای ایالات متحده و کانادا در دسترس قرار دارد. بنابراین برای استفاده از آن باید ساکن یکی از این کشورها باشید.

این سرویس به کاربر شماره تلفن رایگان، اینباکس پیام صوتی و همچنین امکان برقراری تماس صوتی داخلی و بین‌المللی (با هزینه) را می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این سرویس گوگل، امکان ضبط تماس‌های صوتی است.

برای استفاده از گوگل ویس برای ضبط مکالمه در ایفون، ابتدا باید اپ آن را از اپ استور اپل برای آیفون خود دانلود کنید و سپس با حساب گوگل، واردش شوید. روی گزینه Search بزنید و شماره مدنظرتان برای گوگل ویس را انتخاب کنید. شماره را تأیید کرده و با ضربه روی گزینه Next، شماره‌تان را وارد کنید. پس از واردکردن شماره تلفن، یک کد تأیید برایتان ارسال می‌شود.

پیش از اینکه بتوانید با استفاده از گوگل ویس مکالمه‌هایتان را در آیفون ضبط کنید، باید یک کار دیگر هم انجام دهید. به وب‌سایت Google Voice بروید و وارد حساب گوگل خود شوید. روی آیکون چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا منوی تنظیمات باز شود.

در اینجا به تب Calls در سمت چپ صفحه بروید. به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه Incoming call options را فعال کنید.

ضبط مکالمه در ایفون با گوگل ویس

حالا زمانی که از طریق حساب گوگل ویس با شما تماس گرفته شود، می‌توانید با لمس دکمه 4 شروع به ضبط تماس کنید. زمانی که چنین کاری را انجام دهید، گوگل به فرد مقابل چنین موضوعی را اطلاع می‌دهد. پس از پایان مکالمه، فایل تماس در اینباکس گوگل ویس در دسترس خواهد بود.

درنهایت باید بگوییم که تنها با گوگل ویس می‌توانید تماس‌های دریافتی را ضبط کنید و اگر خودتان با فردی تماس بگیرید، امکان ضبط مکالمه توسط این سرویس گوگل وجود ندارد.

برنامه ضبط مکالمه در ایفون

چندین برنامه شخص ثالث برای ضبط تماس در آیفون وجود دارند، اما اکثر آن‌ها پولی هستند یا اینکه در کشور خاصی مانند ایالات متحده کار می‌کنند. بااین‌حال، Rev Call Recorder یکی از برنامه‌های رایگان برای ضبط تماس‌های آیفون است که البته تنها از شماره‌های آمریکا پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از این برنامه‌ها، Phone Call Recorder نام دارد.

سؤالات متداول درباره ضبط مکالمه در ایفون

آیا امکان ضبط تماس در آیفون وجود دارد؟

بله می‌توانید با استفاده از یک دستگاه خارجی مجهز به میکروفن، سرویس گوگل ویس و همچنین اپ‌ها، مکالمات را در آیفون ضبط کنید.

آیا ضبط تماس در آیفون قانونی است؟

اگر طرف مقابل از ضبط تماس مطلع نباشد، نه‌تنها یک کار غیراخلاقی انجام می‌دهید، بلکه مجرم هم شناخته می‌شوید.

بهترین برنامه های ضبط مکالمه در ایفون کدامند؟

از این اپ‌ها می‌توان به Rev Call Recorder و Phone Call Recorder اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی