ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تپسی رکورد درآمد یک‌ماهه خود در سال 1401 را شکست

تپسی نزدیک به یک‌چهارم از درآمد عملیاتی 6‌ماهه ابتدایی امسال را تنها در آذر‌ماه محقق کرده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

صورت‌های مالی تپسی نشان می‌دهد این تاکسی آنلاین موفق به ثبت درآمد 61 میلیارد تومانی در آذر‌ماه شده است. این برای اولین‌بار است که درآمد یک‌ماهه این شرکت در سال جاری به بیش از 60 میلیارد تومان می‌رسد.

با پذیرش شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس در بورس ایران، این شرکت ملزم به ارائه صورت‌های مالی خود در بازه‌های زمانی متفاوت است. جدیدترین گزارش این شرکت در کدال منتشر شده و نشان می‌دهد تپسی در طول آذر‌ماه امسال موفق به ثبت درآمد 61 میلیارد و 670 میلیون تومانی شده که این رقم در یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

صورت‌های مالی منتهی به 6 ماه ابتدایی امسال شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس نشان می‌دهد این شرکت حدود 257 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و اکنون نزدیک به یک‌چهارم آن را تنها در یک ماه محقق کرده است.

به‌نظر می‌رسد عواملی نظیر کاهش فراگیری کرونا، حضوری‌شدن مدارس و دانشگاه‌ها و نیز توسعه فعالیت‌های تپسی پس از افزایش سرمایه از بورس، در رشد درآمدی این شرکت تأثیرگذار بوده‌اند.

رکورد شکنی درآمد تپسی در آذر ماه

آن‌طور که در کدال آمده است، این شرکت به طرق مختلف درآمدزایی می‌کند که کمیسیون دریافتی از سفیران بیشترین سهم را از کسب درآمد برای این شرکت دارد. بر همین اساس، درآمد حاصل از کمیسیون دریافتی از سفیران در آذر‌ماه برابر با 59 میلیارد تومان بوده است.

تپسی در اکثر شهرها از کاربران راننده کمیسیون 15 درصدی دریافت می‌کند، اما از ابتدای آذر و جهت توسعه بازار و براساس تصویب هیئت‌مدیره، درصد کمیسیون دریافتی از شهرهای ارومیه، کرمان، یزد، رشت، ساری، بابل، محمودآباد، نور و قائم شهر را به 20 درصد افزایش داده است.

صورت مالی این شرکت نشان می‌دهد تپسی در یک ماه گذشته از سرویس تلفنی 1.9 میلیارد تومان، از سوءپیشینه سفیران خود 223 میلیون تومان و از جریمه سفیران متخلف نیز 36 میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی