ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترامپ
تکنولوژی

متا درحال تصمیم‌گیری درباره بازگشت ترامپ به فیسبوک و اینستاگرام است

پس از توییتر، حالا نوبت به متا رسیده تا بازیابی حساب کاربری ترامپ در اینستاگرام و فیسبوک را بررسی کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

شرکت متا قرار است به‌زودی اعلام کند که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اجازه بازگشت به پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام را خواهد داشت یا خیر.

یک منبع آگاه به نشریه فایننشال تایمز اعلام کرد که غول شبکه‌های اجتماعی اواخر این ماه تصمیم خود را خواهد گرفت که آیا ممنوعیت ترامپ از پلتفرم‌هایش برداشته شود یا خیر.

متا

فیسبوک در ژانویه 2021 پس از اینکه تشخیص داد ترامپ زمانی که برخی از حامیانش به ساختمان کنگره یورش بردند، از حساب کاربری خود برای تحریک خشونت استفاده کرده است، حساب او را تعلیق کرد. سپس در ژوئن 2021، تیمی به رهبری «نیک کلگ»، معاون این شرکت در امور جهانی و ارتباطات، این ممنوعیت را تأیید کرد و حکم داد که «اقدامات ترامپ شدیداً قوانین ما را نقض می‌کند که این امر مستحق بالاترین مجازات موجود است».

تصمیم‌گیری درباره بازگشت ترامپ به فیسبوک و اینستاگرام

به گفته منابع، کلگ، معاون سابق نخست‌وزیر بریتانیا احتمالاً تصمیم خواهد گرفت که آیا ممنوعیت ترامپ در آینده باید برداشته شود یا خیر. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت تا قبل از اینکه نام آن در اکتبر 2021 از فیسبوک به متا تغییر پیدا کند و عمده فعالیت شرکت روی متاورس متمرکز نبود، آخرین تصمیم را در مورد تعدیل محتواهای پلتفرم‌هایش انجام می‌داد.

حکم تفرقه‌انگیز متا در‌حالی صادر خواهد شد که ترامپ پس از اعلام اینکه برای دومین دوره غیر‌متوالی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، قصد دارد کمپین انتخاباتی خود در سال 2024 را افزایش دهد.

مالک و مدیرعامل جدید توییتر، یعنی ایلان ماسک نیز در ماه میلادی گذشته، حساب کاربری ترامپ را با استناد به رأی مردم بازیابی کرد. بااین‌حال، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده هنوز به این پلتفرم بازنگشته است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا درعوض ترجیح داده تا به فعالیت خود در شبکه اجتماعی انحصاری‌اش، یعنی Truth Social ادامه دهد که پس از تعلیق حساب‌هایش راه‌اندازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی