ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر تاشو-کشویی سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ از اولین نمایشگر تاشو-کشویی با نام Flex Hybrid OLED پرده برداشت

صفحه نمایش Flex Hybrid OLED که در آستانه نمایشگاه CES 2023 معرفی شده است، قابلیت تاشدن و حرکت کشویی را به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

سامسونگ به‌عنوان پیشروترین برند در دنیای نمایشگرهای OLED از محصول جدیدی به نام Flex Hybrid OLED پرده برداشته است که قابلیت‌های تاشدن و حرکت کشویی را به‌صورت هم‌زمان ارائه می‌کند. این نمایشگر می‌تواند در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها استفاده شود.

همان‌طور که در شایعات آمده بود، سامسونگ در آستانه نمایشگاه CES 2023 از پنلی 10.5 اینچی موسوم به Flex Hybrid OLED پرده برداشته که نسبت تصویر آن 4:3 است. این نمایشگر می‌تواند از یک طرف به‌صورت کشویی باز شود و به پنلی 12.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 تبدیل شود. این پنل که قرار است در نمایشگاه پیش رو به‌صورت فیزیکی به نمایش گذاشته شود، همچنین از وسط قابلیت تاشدن دارد.

سامسونگ به توسعه نمایشگرهای تاشو و کشویی ادامه می‌دهد

سامسونگ در CES 2023 از دو پنل OLED دیگر هم که اندازه آن‌ها به‌صورت کشویی قابل‌تغییر است، رونمایی می‌کند. یکی از این محصولات Flex Slidable Solo نام دارد که یک پنل 14 اینچی OLED است و می‌تواند با حرکت کشویی به 17.3 اینچ برسد. محصول بعدی Flex Slidable Duet نام دارد که در اصل 14 اینچی است، اما می‌تواند از هر دو طرف به‌طور کشویی بزرگ‌تر شود و به 17.3 اینچ برسد.

این پنل‌ها اجازه ساخت دستگاه‌هایی را می‌دهند که در حالت عادی کوچک و فشرده به‌نظر می‌رسند، اما در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را بزرگ‌تر کنید. البته بعید است که فعلاً محصولی برای جریان اصلی بازار با این فناوری‌ها عرضه شود. پیش‌تر گفته شده بود که سامسونگ در نظر دارد یک تبلت با دو‌بار قابلیت تاشدن بسازد، اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

اگرچه گوشی‌های تاشو چند سالی است که وارد بازار شده‌اند، اما فروش آن‌ها هنوز به حد کافی افزایش پیدا نکرده است. هزینه بالای این فناوری می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده در این زمینه باشد. اما با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ در این حوزه، احتمالاً درنهایت شاهد فراگیرشدن این صفحات نمایش خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی