ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
کسب و کار

ارزش اسپیس ایکس با جذب 750 میلیون دلار سرمایه جدید، به 137 میلیارد دلار رسید

این دور جذب سرمایه به رهبری شرکت اندرسن هوروویتز انجام شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

اسپیس ایکس که حالا ظاهراً در حدود 137 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده، توانسته است در دور جدید جذب سرمایه تقریباً 750 میلیون دلار پول دریافت کند. گفته می‌شود که این دور جذب سرمایه به رهبری شرکت اندرسن هوروویتز انجام شده است.

به گزارش CNBC، اسپیس ایکس در سال 2022 بیش از 2 میلیارد دلار جذب سرمایه داشت و در ماه مه تخمین زده می‌شد که ارزش شرکت حدود 127 میلیارد دلار باشد. حالا براساس ایمیلی که برای سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس ارسال شده است، به‌نظر می‌رسد که شرکت اندرسن هوروویتز (موسوم به a16z) رهبری دور جدید تزریق سرمایه به این کمپانی فضایی را برعهده داشته است.

اندرسن هوروویتز پیش‌تر در معامله خرید توییتر هم به ایلان ماسک کمک کرده بود. بااین‌حال، اسپیس ایکس و a16z هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده‌اند.

ماه گذشته بلومبرگ در گزارشی گفته بود که اسپیس ایکس به سرمایه‌گذاران خود اجازه داده است تا سهامشان را با قیمت 77 دلار به‌فروش برسانند. بااین‌حساب ارزش این شرکت در حدود 140 میلیارد دلار برآورد می‌شد.

اسپیس ایکس مستحق دریافت این سرمایه است

اسپیس ایکس پارسال به دستاوردهای مهمی رسید، اما در مسیر توسعه راکت استارشیپ با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد. این شرکت حالا بیش از یک میلیون مشترک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دارد. آن‌ها همچنین همین چند وقت پیش از رکورد 60 پرتاب فضایی در طول یک سال میلادی عبور کردند.

این شرکت همچنان مشغول توسعه راکت استارشیپ و سوپر هوی است که می‌خواهند انجام سفرهای فضایی طولانی‌تر را ممکن کنند. استارشیپ به‌زودی قرار است اولین پرواز مداری خود را انجام دهد، اما مشخص نیست که این عملیات در چه تاریخی انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه ایلان ماسک در ماه‌های اخیر تمرکز خود را روی توییتر گذاشته است، «بیل نلسون»، رئیس ناسا اخیراً از «گوئین شاتول»، مدیر ارشد عملیات اسپیس ایکس پرسیده بود که آیا این ماجراجویی ممکن است موجب حواس‌پرتی اسپیس ایکس و همکاری آن‌ها با ناسا شود یا خیر. نلسون می‌گوید شاتول به او تضمین داده است که این اتفاق تأثیری بر همکاری‌های آن‌ها نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۳ دی ۱۴۰۱

    ایلان ماسک اگه بتونه توییتر رو روبراه کنه دوباره برمیگرده تو اوج

مطالب پیشنهادی