ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فشار خون
تکنولوژی

Valencell از اولین دستگاه اندازه‌گیری فشار خون بدون کالیبراسیون دنیا رونمایی کرد

محصول معرفی شده توسط Valencell با قرار‌دادن تمام فناوری در یک دستگاه، دردسرهای ناشی از اندازه‌گیری فشار ‌خون را از بین می‌برد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

شرکت Valencell که برای دستگاه‌های پوشیدنی، سنسورهای بیومتریک توسعه می‌دهد، از یک دستگاه اندازه‌گیری فشار خون از طریق نوک انگشت رونمایی کرد. نکته قابل‌توجه اینکه این سنسور اولین سیستم اندازه‌گیری فشار ‌خون بدون کاف و کالیبراسیون و یک دستگاه مستقل است که همراه با یک برنامه موبایل ارائه می‌شود.

با وجود کاف‌ها (بازوبند پارچه‌ای حاوی تیوب هوا) و کیت‌های کالیبراسیون، اندازه‌گیری فشار خون می‌تواند برای برخی افراد کمی دردناک باشد. با‌این‌حال، محصول معرفی‌شده توسط Valencell با قرار‌دادن تمام فناوری در یک دستگاه، دردسرهای ناشی از اندازه‌گیری فشار ‌خون را از بین می‌برد.

Valencell که فناوری حسگر خود را در محصولات شرکت‌های مختلفی از جمله سونی و سامسونگ قرار داده، اعلام کرده که درحال توسعه مجموعه درمانی دیجیتال خود است. اولین محصول این مجموعه یک دستگاه فشار خون بدون کاف و کالیبراسیون است که به نمایشگاه CES 2023 آورده شده.

ویژگی‌های دستگاه اندازه‌گیری فشار خون Valencell

دستگاه Valencell برای اندازه‌گیری الگوهای جریان خون از حسگرهای Photoplethysmography (PPG) استفاده می‌کند. گفته می‌شود که این دستگاه با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی شرکت و مجموعه داده‌های PPG بیش از 7000 بیمار، می‌تواند اطلاعات کاربران را با ویژگی‌های فیزیکی پردازش کند و نتایج دیاستولیک و سیستولیک دقیق را روی صفحه نمایش داخلی خود نمایش دهد.

علاوه‌براین، این شرکت درحال توسعه یک برنامه موبایل است که نتایج دیاستولیک و سیستولیک کاربران به آن ارسال می‌شود. علاوه بر ذخیره نتایج، این برنامه برای کاربران یک پروفایل فشار خون ایجاد می‌کند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا سلامت قلب و عروق خود را از طریق برنامه‌های غذایی و ورزشی بهبود بخشند.

این شرکت همچنین ادعا کرده است که قصد دارد اپلیکیشن خود را در پلتفرم‌های مراقبت‌های بهداشتی دیجیتالی که توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود، یکپارچه‌سازی کند.

دستگاه Valencell که با هدف تبدیل‌شدن به یک راه‌حل بدون نسخه برای کمک به افراد مبتلا به فشار‌ خون تولید شده است، اولین دستگاه سنجش فشار خون مستقل در جهان خواهد بود. بااین‌حال، پیش از هر چیزی باید مجوز FDA را دریافت کند که Valencell اعتقاد دارد در اواخر سال 2023 این اتفاق رخ خواهد داد. درنهایت، اگر این دستگاه وارد بازار شود، 99 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی