ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی هوندا موبیلیتی Afeela
اخبار خودرو

سونی هوندا موبیلیتی از نمونه اولیه خودروی برقی Afeela در CES 2023 رونمایی کرد

پیش‌فروش این خودروی برقی در اواسط 2025 شروع می‌شود و در بهار 2026 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۸

در اوایل سال 2022، هوندا و سونی از همکاری با یکدیگر در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خبر دادند و چند ماه پیش شرکت مشترک آن‌ها به نام «سونی هوندا موبیلیتی» (Sony Honda Mobility) متولد شد. حالا این شرکت در نمایشگاه CES 2023 از اولین خودروی برقی مفهومی خود یا نمونه اولیه آن تحت برند Afeela رونمایی کرده که درحقیقت نام جدید Vision-S O2 است.

در نمایشگاه CES 2023 اطلاعات چندان زیادی درباره این خودروی مفهومی منتشر نشد، بااین‌حال این شرکت از ویژگی‌های جذاب خبر داده است.

خودروی برقی سونی هوندا موبیلیتی Afeela

به گفته سونی، این خودرو از 14 دوربین خارجی بهره می‌برد و البته در حالت کلی 45 دوربین و سنسور درون و بیرون خود دارد. در جلوی این خودرو با یک نوار به نام Media Bar روبه‌رو هستیم که مواردی مانند وضعیت شارژ و اطلاعات خودرو را به نمایش می‌گذارد.

سونی هوندا موبیلیتی Afeela

براساس بیانیه سونی، Media Bar به این خودروی هوشمند اجازه می‌دهد تا با استفاده از نور، خودش را به اطرافیان نشان دهد و همچنین ارتباط تعاملی با افراد داشته باشد.

خودروی برقی سونی هوندا موبیلیتی Afeela از موتور آنریل اپیک گیمز، یک موتور بازی گرافیکی سه‌بعدی، بهره می‌برد که نه‌تنها برای سرگرمی، بلکه برای ارتباطات و ویژگی‌های امنیتی کاربرد دارد. سونی و هوندا در گذشته گفته بودند که این خودرو ابتدا در کارخانه آمریکای شمالی هوندا ساخته می‌شود و از توانایی‌های رانندگی خودکار سطح 3 در شرایط محدود بهره می‌برد.

سونی هوندا موبیلیتی Afeela

این خودرو به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مجهز شده است، بنابراین برای مدیریت آن‌ها به سخت‌افزار پیشرفته‌ای نیاز دارد، به همین دلیل براساس فناوری چیپست کوالکام ساخته می‌شود. درنهایت پیش‌فروش خودروی برقی Afeela سونی هوندا موبیلیتی در اواسط 2025 شروع می‌شود و مشتریان از بهار 2026 به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی