ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت
تکنولوژی

TCL در CES 2023 یک تبلت با حاشیه‌های فوق‌باریک را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

به‌نظر می‌رسد که TCL می‌خواهد مرزهای فناوری نمایشگر را با دستگاه خود به سطح جدیدی برساند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

در نمایشگاه CES 2023، مفاهیم خلاقانه‌ای از دستگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد که روزی می‌توانند توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ چند روز قبل از اولین نمایشگر تاشو-کشویی خود با نام Flex Hybrid OLED رونمایی کرد و اکنون TCL، نمونه اولیه یک تبلت با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک را به نمایش گذاشته است که البته از بسیاری جهات، تولید آن می‌تواند غیرممکن باشد.

دستگاه نمایشی TCL که در CES 2023 نشان داده شد، با تبلت‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی دارد. در ویدیوی زیر می‌توانید این محصول را مشاهده کنید:

مشکلات TCL برای توسعه این تبلت

به‌نظر می‌رسد که شرکت چینی می‌خواهد مرزهای فناوری نمایشگر را با دستگاه خود به سطح جدیدی برساند. بااین‌حال، اگر TCL قصد داشته باشد چنین تبلتی را تولید کند، موانع زیادی بر سر راه آن وجود خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها هزینه است.

همان‌طور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، حاشیه‌های این تبلت بسیار ناچیز هستند؛ بنابراین مشتریان هنگامی که بخواهند آن را در دست خود بگیرند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد که می‌تواند منجر به سقوط دستگاه شود. علاوه‌براین، مشخص نیست که TCL برای دوربین جلویی دستگاه چه فکری کرده است. بااین‌حال، دستگاه می‌تواند به سنسور درون‌نمایشگری مجهز شود.

طبق اطلاعاتی که توسط TCL به اشتراک گذاشته شده است، این دستگاه از یک نمایشگر 14 اینچی OLED با نسبت صفحه نمایش به بدنه 94 درصد و رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. حداکثر نرخ نوسازی تصویر آن نیز 120 هرتز اعلام شده است.

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که TCL قصد دارد این دستگاه را به مرحله تولید برساند یا خیر. همچنین هرچند طراحی آن نسبت به دستگاه‌هایی مانند آیپد پرو اپل، خلاقانه و جدید است، عملکرد آن می‌تواند محدود باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی