ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

از گیاه درحال‌خوردن دو سمندر تا عنکبوت عبوس؛ برندگان مسابقه عکاسی کلوزآپ 2023 اعلام شدند

در این مسابقه عکاسی انواع مختلفی از عکس‌های ماکرو و میکرو شرکت داده شده‌اند که هرکدام جنبه‌های مختلفی را نمایش می‌دهند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

چهارمین دوره از مسابقه عکاسی سالانه «عکاس نمای نزدیک (کلوزآپ) برتر» برگزار شد و اکنون برندگان آن اعلام شده‌اند. عکاسی که موفق به کسب عنوان «عکاس برتر» این مسابقه شده و جایزه اصلی را کسب کرده، تصویری خیره‌کننده از دو سمندر را به اشتراک گذاشته است که به‌آرامی توسط یک گیاه گوشتخوار بلعیده می‌شوند.

این مسابقه عکاسی که در سال 2018 توسط دو عکاسی بریتانیایی تأسیس شد، شامل انواع عکس‌های ماکرو و میکرو می‌شود که در آن‌ها از سوژه اصلی به‌صورت کلوزآپ عکس گرفته شده است. در چهارمین دوره آن، دو دسته‌بندی جدید برای شرکت‌کنندگان معرفی شد تا حوزه کلی این مسابقه به 10 مورد افزایش پیدا کند که شامل مواردی از جمله حیوانات، حشرات، اشیای دست‌ساز، عکس‌های زیر آب و قارچ‌ها می‌شود. در هر دسته‌بندی یک تصویر به‌عنوان برنده معرفی شده است.

این مسابقه هیچ تعریف دقیقی از یک عکس «کلوزآپ» ارائه نکرده، بنابراین عکس‌های مختلفی در آن شرکت داده شده‌اند. از تصاویر میکروسکوپی بسیار جزئی گرفته تا عکس‌های کلوزآپ کلی‌تر که حیوانات یا حشرات را در محیط‌های گسترده نشان می‌دهند.

برنده اصلی مسابقه عکاسی

عکاسی

جایزه برتر مسا‌بقه امسال (تصویر بالا) به یک عکا‌س کانادایی با نام «سامانتا استیونز» تعلق گرفت. استیونز، تصویری از یک گیاه گوشت‌خوار Northern Pitcher را به اشتراک گذاشت که دو سمندر را صید کرده است. استیونز گفت:

«درحالی‌که پژوهشگران را در بررسی‌های روزانه‌شان دنبال می‌کردم، گیاه را با دو سمندر دیدم که در سطح بزاق آن شناور بودند و هر دو در یک مرحله از پوسیدگی قرار داشتند. می‌دانستم که لحظه‌ای خاص و زودگذر است. روز بعد، هر دو سمندر به قسمت پایینی گیاه فرو رفته بودند.»

سایر عکس‌های قابل‌توجه مسابقه عکاسی امسال که همچنین برخی از آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف به‌عنوان تصویر برنده انتخاب شده‌اند، شامل رد سوررئال یک افعی شنی در صحرای بزرگ آفریقا، وزغ‌های کوچک پنهان‌شده در رد پنجه یک سگ ماستیف انگلیسی و نمای نزدیکی از یک نوار لاستیکی گره‌خورده می‌شود. در گالری زیر می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی