ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک ما
کسب و کار

«جک ما» کنترل شرکت فین‌تکی Ant Group را واگذار می‌کند

شرکت Ant Group در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که میلیاردر چینی دیگر کنترل ساختارهای مدیریتی در این شرکت را بر عهده نخواهد داشت.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

«جک ما»، میلیاردر چینی کنترل شرکت Ant Group، مالکیت سرویس مالی Alipay را واگذار می‌کند. این شرکت وابسته به Alibaba اعلام کرده است به توافقاتی که به آقای ما اجازه می‌داد کنترل ساختار مدیریتی Ant Group را بر عهده داشته باشد، پایان می‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، جک ما تاکنون بیش از 50 درصد از حق رأی در Ant Group را در اختیار داشت؛ هرچند در هیئت‌مدیره حاضر نبود و در امور روزانه شرکت دخالت نمی‌کرد. او از طریق چندین سرمایه‌گذاری در‌مجموع 50.5 درصد از سهم تصمیم‌گیری در این شرکت فین‌تکی را تحت کنترل خود درآورده بود.

Ant می‌گوید آقای ما و 9 مدیر و کارمند دیگر در این شرکت همچنان حق رأی خود را حفظ خواهند کرد، اما باید مستقل از یکدیگر در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. رویترز تخمین می‌زند که بعد از اعمال تغییرات Ant، سهام این میلیاردر چینی به 6.2 درصد برسد.

فشارهای دولت چین علیه جک ما ادامه دارد

در سال 2020، درست قبل از زمانی که Ant در نظر داشت تا عرضه اولیه سهام خود را آغاز کند و 34 میلیارد دلار سرمایه به‌دست بیاورد، جک ما در یک سخنرانی در شهر شانگهای اعلام کرد که بانک‌های چین بنگاه‌های گروفروشی دولتی هستند. این سخنان با واکنش رگولاتورهای چینی همراه شد. آن‌ها جلوی عرضه اولیه Ant را گرفتند و به این شرکت دستور دادند تا وسعت کسب‌وکار خود را کاهش دهد.

یک سال بعد، به‌دنبال تحقیقات ضدانحصار رگولاتورهای چینی در‌خصوص دیگر شرکت جک ما یعنی Alibaba، این شرکت جریمه شد. از آن زمان تاکنون، آقای ما از حضور در انظار عمومی خودداری کرده است. نشریه فایننشال تایمز چندی قبل مدعی شده بود که او در ژاپن مخفی شده و چند ماهی است که در شهر توکیو زندگی می‌کند.

اپلیکیشن Alipay که سرویس اصلی شرکت Ant Group است، تقریباً بیش از 1 میلیارد کاربر در چین دارد. کاربران از این برنامه برای انجام پرداخت‌های مختلف خود استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی