ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک‌بوک ایر 15 اینچی
تکنولوژی

بلومبرگ: مک‌بوک ایر 15 اینچی سال 2023 از راه می‌رسد، اما خبری از مک‌بوک 12 اینچی نخواهد بود

خبرنگار بلومبرگ می‌گوید امسال با مک‌بوک ایر 15 اینچی روبه‌رو می‌شویم، اما اپل برنامه‌ای برای عرضه مک‌بوک 12 اینچی در آینده نزدیک ندارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

به گفته «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، امسال از مک‌بوک ایر 15 اینچی اپل رونمایی می‌شود، بااین‌حال نباید منتظر معرفی مک‌بوک 12 اینچی با تراشه اپل سیلیکون در سال جاری میلادی باشیم.

درحالی‌که در گزارش بلومبرگ اطلاعاتی درباره مک‌بوک ایر 15 اینچی نیست، اما در گذشته یکی از تحلیلگران معتبر دنیای نمایشگرها، «راس یانگ»، مدعی شده بود که تأمین‌کنندگان اپل در فصل اول 2023 شروع به تولید نمایشگر 15.5 اینچی برای مک‌بوک ایر جدید می‌کنند. همچنین یانگ گفته بود که این دستگاه در بهار سال جاری میلادی از راه می‌رسد.

مک‌بوک ایر 15 اینچی طراحی آشنایی خواهد داشت

با توجه به اینکه اپل در سال گذشته میلادی از نسل جدید مک‌بوک ایر با طراحی جدید رونمایی کرد، انتظار نداریم که مدل 15 اینچی طراحی متفاوتی نسبت به آن داشته باشد. درحقیقت باید منتظر طراحی یکسان اما سخت‌افزار قدرتمندتری برای مدل 15 اینچی باشیم. احتمالاً اپل این لپ‌تاپ را با چیپ‌های M2 و M2 پرو روانه بازار می‌کند که تراشه اول در مک‌بوک ایر 13 اینچی استفاده شده است.

مک بوک ایر
مک بوک ایر M2 2022

مارک گورمن در گذشته مدعی شده بود که اپل در اواخر 2023 یا اوایل 2024 از یک مک‌بوک کوچک‌تر رونمایی می‌کند، اما حالا ظاهراً این محصول در نقشه‌راه نزدیک کوپرتینویی‌ها قرار ندارد.

اپل در گذشته از مک‌بوک 12 اینچی با مشخصات فنی ضعیف و قدرتمند رونمایی کرده بود. در سال 2015 با نمونه ضعیف این محصول روبه‌رو شدیم که تولید آن در سال 2019 متوقف شد. اما تولید مدل قدرتمندتر به سال‌های بسیار دورتر و سال‌های 2000 برمی‌گردد: پاوربوک G4 با نمایشگر 12 اینچی.

مک‌بوک 12 اینچی که در سال 2015 روانه بازار شد، به‌خاطر سبک طراحی با محدودیت‌هایی از نظر پردازنده روبه‌رو بود و اپل مجبور بود از پردازنده‌های اینتل استفاده کند. اما حالا کوپرتینویی‌ها در سبد محصولات خود تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون را دارند، بنابراین می‌توانند لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک و بدون نیاز به فن تولید کنند، البته اگر به‌دنبال تولید چنین محصولاتی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی