ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک می‌خواهد دادگاه تسلا به‌جای سان‌فرانسیسکو، در تگزاس برگزار شود

ایلان ماسک می‌گوید اهالی سان‌فرانسیسکو به‌خاطر پوشش منفی رسانه‌ها علیه او سوگیری دارند و نمی‌توانند منصفانه درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

ایلان ماسک مدعی است که پوشش رسانه‌ای از او در سان‌فرانسیسکو عمدتاً منفی بوده و این اخبار می‌تواند بر ذهن هیئت‌منصفه در دادگاه اثر بگذارد. در‌نتیجه، این ثروتمند میلیاردر حالا درخواست کرده است تا دادگاهی که در زمینه سهام تسلا پیش رو دارد، در خارج از این شهر برگزار شود.

به گزارش CNBC، ایلان ماسک می‌خواهد دادگاهی که او در آن به دستکاری سهام تسلا متهم شده است، از شهر سان‌فرانسیسکو به غرب تگزاس منتقل شود. او باور دارد که پوشش رسانه‌ای منفی در منطقه خلیج کالیفرنیا باعث شده است که دادگاه نتواند منصفانه درباره این پرونده تصمیم‌گیری کند.

تیم حقوقی ایلان ماسک در نامه درخواست خود نوشته است: «پوشش اخیر رسانه‌های محلی فضایی را به‌وجود آورده که موجب سوگیری منفی هیئت‌منصفه علیه استفاده آقای ماسک از توییتر می‌شود. افرادی که تحت تأثیر این پوشش رسانه‌ای، افکار منفی درباره رابطه آقای ماسک با توییتر دارند و ممکن است در هیئت‌منصفه قرار بگیرند، نمی‌توانند میان سوگیری‌ها و حقیقت این پرونده تفاوتی قائل شوند و قادر به تصمیم‌گیری بی‌طرفانه درباره اقدامات ماسک نخواهند بود.»

ایلان ماسک

ایلان ماسک از سوگیری علیه خود در سان‌فرانسیسکو نگران است

وکلای ماسک همچنین می‌گویند که تعدیل نیروی گسترده در توییتر می‌تواند بر نظر هیئت‌منصفه در این دادگاه اثر بگذارد. آن‌ها مدعی‌اند دفاتر آقای ماسک در سان‌فرانسیسکو گاهی محل اعتراضاتی است که با تشویق سیاستمداران محلی به‌وجود می‌آیند و این مسئله هم خود مؤید سوگیری در این شهر علیه این میلیاردر است.

این پرونده که یک شکایت جمعی علیه ایلان ماسک است، او را به‌خاطر انتشار توییت معروفی در سال 2018 به دستکاری سهام تسلا متهم کرده. مدیرعامل تسلا در این توییت گفته است که سرمایه لازم برای خصوصی‌کردن تسلا را گردآوری کرده. به‌دنبال انتشار این خبر، قیمت سهام این شرکت خودروسازی به‌فاصله کوتاهی یک رشد و ریزش قابل‌توجه را تجربه کرد. این توییت همچنین یک جریمه 40 میلیون دلاری از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به‌دنبال داشت.

این دادگاه قرار است مشخص کند که توییت ایلان ماسک در سال 2018 واقعاً روی قیمت سهام تسلا تأثیر داشته است یا خیر. اگر تأثیر این توییت اثبات شود، ماسک و تسلا می‌توانند برای جبران خسارت‌های احتمالی مسئول شناخته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی