ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رم 1500 Revolution BEV
اخبار خودرو

دوج رم هم برقی شد؛ معرفی 1500 Revolution BEV با برد 800 کیلومتری

رم از یک پیکاپ مفهومی در نمایشگاه CES 2023 پرده‌برداری کرد. این پیکاپ 1500 Revolution BEV نام دارد و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

کمپانی رم به‌عنوان شاخه‌ای تازه از دوج به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ استلانتیس (فیات- کرایسلر و پژو سیتروئن) از یک پیکاپ مفهومی در نمایشگاه CES 2023 پرده‌برداری کرد. این پیکاپ 1500 Revolution BEV نام دارد و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. همان‌گونه که از واژه Revolution قابل‌حدس است، این کانسپت هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی فصلی تازه در تاریخ برند رم باز می‌کند. جالب اینکه این کانسپت به سطح سوم از فناوری خودران مجهز است و می‌تواند راننده خود را دنبال کند!

رم 1500 Revolution BEV

عرضه نسخه تولید انبوه از سال 2024

پیکاپ کانسپت رم 1500 Revolution BEV درحقیقت پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی را ارائه می‌کند. آن‌طور که «مایک کووال»، مدیرعامل شرکت رم اعلام کرده است، نمونه‌های اولیه این مدل به‌منظور انجام تست‌های گسترده، سال آینده راهی خیابان‌ها خواهند شد. طبق صحبت‌های وی، نسخه تولید انبوه هم از سال 2024 به فروش خواهد رسید. این پیکاپ پس از ورود به بازار، رقابت مستقیمی با فورد F-150 Lightening و شورولت سیلورادوی برقی خواهد داشت.

رم 1500 Revolution BEV

طراحی مدرن و پیشرفته رم 1500 Revolution BEV

از لحاظ طراحی، پیکاپ رم 1500 Revolution BEV چهره کاملاً مدرنی دارد، اما درعین‌حال ویژگی‌های هویتی را از اجداد خود به ارث برده است. این کانسپت جذاب روی رینگ‌های غول‌پیکر 24 اینچی و تایرهای مخصوص آفرود 35 اینچی حرکت می‌کند. جالب آنکه همانند پیکاپ هامر، هر چهار چرخ این خودروی مفهومی فرمان‌پذیر هستند و تا 15 درجه زاویه می‌گیرند. سیستم تعلیق هم از نوع بادی و قابل‌تنظیم است.

رم 1500 Revolution BEV

جدیدترین کانسپت رم به سه ردیف صندلی مجهز است. البته ردیف سوم صرفاً در مواقع ضروری و در مسافت‌های کوتاه می‌تواند کاربردی باشد. مثل تمامی خودروهای برقی، در این خودرو نیز زیر کاپوت جلو خالی است و می‌توان از محفظه موجود برای حمل لوازم استفاده کرد. بخش میانی این محفظه دریچه‌ای دارد که هم‌راستا با کنسول میانی تا قسمت بار عقب امتداد پیدا کرده است. این دریچه مالک را قادر می‌سازد اشیایی به طول 5.5 متر را با رم 1500 Revolution BEV حمل کند.

رم 1500 Revolution BEV

در کانسپت رم 1500 Revolution BEV خبری از ستون B نیست. به‌دلیل حذف این ستون، مهندسان لولای درهای عقب را روی ستون C نصب کرده‌اند. نتیجه اینکه همانند خودروهای لوکس رولزرویس، درهای این پیکاپ برقی خلاف جهت هم باز می‌شود. این پیکاپ یک ویژگی دیگر را نیز از رولزرویس الگوبرداری کرده و آن عبارت است از ثابت باقی‌ماندن لوگوی رم در مرکز رینگ‌ها هنگام حرکت.

نمای جانبی

مثل نمای بیرونی، کابین رم 1500 Revolution BEV بسیار مدرن و آینده‌نگرانه است. فرمان این پیکاپ برقی فرم بیضی‌شکلی دارد و سیستم اینفوتینمنت از طریق دو نمایشگر 14.2 اینچی مدیریت می‌شود. جالب اینکه یکی از این نمایشگرها جداشدنی است و راننده می‌تواند از آن به‌عنوان تبلت استفاده کند. مکمل عملکرد این نمایشگرها، سیستم هدآپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده است. این پیکاپ مفهومی پیشرفته دستیار صوتی نیز دارد و با کمک فرمان‌های صوتی می‌توان برخی تجهیزات را کنترل کرد.

تصویر داخل کابین

علاوه بر موارد فوق، باید به قابلیت Shadow Mode هم اشاره کنیم. این قابلیت به رم 1500 Revolution BEV اجازه می‌دهد با حفظ فاصله مطمئن، به‌دنبال راننده خود راه بیفتد. رم می‌گوید این ویژگی ماحصل وجود سنسورها و دوربین‌های متعدد و بهره‌مندی از سطح سوم فناوری خودران است.

رم 1500 Revolution BEV

پشتیبانی از باتری‌های بسیار حجیم

رم 1500 Revolution BEV از پلتفرم STLA Frame گروه استلانتیس سود می‌برد. این پلتفرم از باتری‌های حجیم پشتیبانی می‌کند، به‌طوری که امکان نصب پک باتری 200 کیلووات-ساعتی در آن وجود دارد. با اتکا به چنین باتری پرظرفیتی، می‌توان تا 500 مایل یا 800 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد.

سقف شیشه ای
سقف رم 1500 Revolution BEV شیشه‌ای است

پشتیبانی از شارژ سریع 350 کیلوواتی دیگر ویژگی پلتفرم STLA Frame است که باید به آن اشاره کنیم. این ویژگی اجازه می‌دهد تنها با 10 دقیقه شارژ، بتوان تا 100 مایل یا 160 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. در رابطه با مشخصات فنی دقیق فعلاً اطلاعات چندانی در دست نیست، فقط می‌دانیم پیشرانه دوموتوره است و تمامی چرخ‌ها محرک هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی