ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حق ثبت اختراع هوآوی
اخبار خودرو

تکنولوژی هواوی در خودروهای بنز، بی ام و، پورشه و آئودی؛ ابتکار پنهان غول صنعتی چین

هواوی از چند سال پیش تحت تحریم‌های گوگل قرار گرفت و عملاً در بازار جهانی کم‌فروغ شد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

هواوی یکی از غول‌های ارتباطی جهان و چین است که اکثر مشتریان نام آن را با گوشی‌های هوشمند به یاد می‌آورند. هواوی از چند سال پیش تحت تحریم‌های گوگل قرار گرفت و به همین دلیل گوشی‌های آن جذابیت خود را در بازار جهانی از دست دادند. به همین دلیل غول فناوری چین، راه‌های دیگری را برای کسب درآمد انتخاب کرد. یکی از این راه‌ها، فروش حق ثبت اختراع به خودروسازان بزرگ بود. «آلن فن»، رئیس جهانی بخش مالکیت معنوی هواوی در‌این‌باره گفت: «حق ثبت اختراع هواوی تاکنون به شرکت‌های مرسدس بنز، بی‌ ام‌ و، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، سوبارو و رنو اعطا شده است.»

این حقوق تجاری به خودروسازان اجازه می‌دهد تا از قطعات ابداع‌شده یا فناوری‌های اختراع‌شده هواوی در ساخت خودروها بهره ببرند. به بیان دیگر، 15 میلیون دستگاه از مجموع 70 میلیون دستگاه خودروی تولیدشده در سراسر جهان طی سال 2021 میلادی به یک یا چند مورد از فناوری‌های هواوی مجهز بوده‌اند.

فروش حق اختراع هواوی، راهی برای درآمدزایی

هواوی

بنابر اعلام هواوی، اختراعات این شرکت به‌صورت عمومی ثبت شده‌اند و بنابراین شامل محدودیت‌های قانونی صدور مجوز نمی‌شوند. قراردادهای صدور مجوز پتنت به هواوی امکان برقراری ارتباط با شرکای خارجی را اعطا می‌کند. این امکان بر اثر تحریم‌های گوگل به‌شدت محدود شده بود، بنابراین هواوی از این فرصت برای برقراری ارتباط مجدد با بازارهای خارجی استفاده کرد. علاوه‌براین، هواوی از راه فروش اختراعات و مجوزهای خود به درآمد سرشاری دست یافته است.

تعداد حقوق ثبت اختراع هواوی در حوزه فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم تحت شبکه 5G‌ بسیار زیاد است. هواوی در‌مجموع اختراعات بیشتری را در این زمینه نسبت به سامسونگ، کوالکام و ال‌جی ثبت کرده. بنابر اعلام رسانه‌های چینی، هواوی طی سال 2021 میلادی حدود 1.2 میلیارد دلار از طریق صدور مجوز اختراعات خود در سراسر جهان درآمد کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی