ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات تارا اتوماتیک در تیپ V4
خودرو

تارا اتوماتیک V4 با چراغ عقب متفاوت و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر در راه بازار

تارا اتوماتیک V4 نسبت به مدل قبلی تغییرات جزئی آپشنی، ظاهری و فنی را تجربه کرده است.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو در مصاحبه اخیر خود به شروع تولید انبوه تیپ جدید تارا اتوماتیک اشاره کرد و درباره تفاوت‌ها و مشخصات تارا اتوماتیک در تیپ V4 نسبت به مدل قبلی توضیح داد.

تیپ جدید تارا اتوماتیک هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری و کابین تفاوت‌های قابل‌ملاحظه‌ای با مدل قبلی دارد. ظاهر خودرو به‌لطف طراحی جدید چراغ‌های عقب، زیباتر شده و آنتن میله‌ای جای خود را با آنتن مدرن‌تر باله‌کوسه‌ای داده است.

آپشن‌های بیشتر برای پرچمدار ایران خودرو

بهبودهای متعددی در داخل کابین مشاهده می‌شوند. از جمله مشخصات تارا اتوماتیک در تیپ V4 و تغییرات آن نسبت به مدل قبلی می‌توان به قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، قابلیت بازشدن در صندوق‌عقب با تشخیص حرکت پا، گرم‌کن برای صندلی‌های ردیف جلو، دوربین دنده‌عقب دینامیک، چراغ آفتاب‌گیر راننده، تودوزی متفاوت صندلی‌ها و چراغ محفظه داشبورد اشاره کرد.

طرح رودری‌ها تغییر یافته و کلیدهای بالابر شیشه از کنسول میانی به رودی‌ها منتقل شده‌اند. همچنین برای درهای جلو، چراغ خوشامدگویی زیر رودری‌ها نصب شده است که در هنگام بازشدن درها، فعال می‌شود و زمین جلوی پای راننده و سرنشین را روشن می‌کند. 

با تغییر مکان کلیدهای بالابر شیشه، طراحی کنسول میانی نیز دستخوش تغییراتی شده است و در هر دو طرف آن یک موبایل باکس به‌چشم می‌خورد. وجود آینه کرومیک و دستگیره‌های سقفی برای درهای جلو و عقب از مشخصات تارا اتوماتیک در تیپ V4 محسوب می‌شوند.

تارا اتوماتیک جدید همچنین یک زیرآرنجی تاشو با دو جالیوانی برای سرنشینان ردیف عقب دارد. پارچه جدیدی برای سقف کاذب ماشین لحاظ شده و در قسمت کنسول سقفی، محلی برای قراردادن عینک مشخص شده است.  

عرضه تارا و شاهین در مسکو
عکس تزیینی است.

مشخصات فنی تارا V4

در بخش فنی، تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه بهینه‌شده TU5P استفاده می‌کند که از نوع تنفس طبیعی با حجم حدود ۱.۶ لیتر است. این موتور ۴ سیلندر می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. چنین نیرویی از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. گیربکس تارا اتوماتیک V4 از دو روش رانندگی اسپرت و برفی پشتیبانی می‌کند و تنظیم روش رانندگی به وسیله کلیدهای کنار شیفتر دنده صورت می‌گیرد.

تارا اتوماتیک در تیپ V4 با تنوع وسیعی از تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به چهار کیسه هوا، ترمز ضد‌قفل، ترمز ضد‌سرقت، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، ایزوفیکس، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و... اشاره کرد. این سدان جدید به‌خوبی می‌تواند با محصولات وارداتی رقابت کند و مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۲۲ دی ۱۴۰۱

    از مهرماه دارن میگن میاد اما...

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۲ دی ۱۴۰۱

    یک میلیارد

    • امیرحسین098
      امیرحسین098 | ۲۲ دی ۱۴۰۱

      سلام وقت‌تون‌بخیر، ای کاش پلاک های توی عکس رو مخدوش کرده بودین و یا پاک کرده بودین و يا حتي عکس رو قرار نمی دادین، چون امکان هک هست توی این دوره از روزگار

مطالب پیشنهادی