ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ اولترا
تکنولوژی

پایان وابستگی به سامسونگ و ال‌جی؛ اپل احتمالاً برای اپل واچ و آیفون نمایشگر تولید می‌کند

بلومبرگ در گزارشی تازه می‌گوید اپل قصد دارد برای کاهش وابستگی به شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال‌جی، دست به تولید اختصاصی نمایشگرها بزند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

تلاش‌های اپل برای کاهش وابستگی به سایر تولیدکنندگان ادامه دارد. بلومبرگ در گزارشی تازه می‌گوید این شرکت می‌خواهد توسعه نمایشگرها برای آیفون و اپل را هم خودش بر عهده بگیرد. کوپرتینویی‌ها ظاهراً برای اولین‌بار از این نمایشگر اختصاصی MicroLED در سال 2024 در اپل واچ اولترا استفاده خواهند کرد.

به گزارش بلومبرگ، اپل درحال‌حاضر برای تأمین نمایشگرهای خود با شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال‌جی همکاری می‌کند. اما مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند که در این زمینه خودکفا شوند. این پروژه البته می‌تواند برای شرکای اپل زیان سنگینی به‌همراه داشته باشد.

گزارش امروز می‌گوید تمرکز اپل فعلاً روی تولید داخلی نمایشگر کامپیوترها نیست. این شرکت ابتدا در سال 2024 قوی‌ترین اپل واچ خود را به نمایشگر اختصاصی MicroLED مجهز می‌کند. سپس این صفحه نمایش را به سایر دستگاه‌ها از جمله آیفون خواهد آورد.

نمایشگرهای اپل بهتر از مدل‌های فعلی خواهند بود

نمایشگرهای اختصاصی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت در مقایسه با نسل فعلی روشن‌تر، با رنگ‌های زنده‌تر و زاویه نمایشی بالاتر خواهند بود. به گفته کسانی که نمونه این نمایشگرها را دیده‌اند، پنل‌های اپل به‌گونه‌ای محتواها را نشان می‌دهند که گویی این محتواها در لایه‌ای روی شیشه قرار گرفته‌اند.

این پروژه با هدایت «وی چن»، مدیر گروه فناوری‌های نمایشی اپل پیش می‌رود. این گروه یکی از زیرمجموعه‌های واحد فناوری‌های سخت‌افزاری تحت هدایت «جانی سروجی» است. بلومبرگ می‌گوید اپل قصد داشت خیلی زودتر مهاجرت به MicroLED را آغاز کند، اما این برنامه به‌خاطر هزینه‌های بالا و چالش‌های فنی بسیار به تعویق افتاد. حالا این احتمال وجود دارد که زمان‌بندی سال 2024 هم به سال 2025 موکول شود.

البته کوپرتینویی‌ها همچنان برای تولید انبوه این نمایشگرها به تأمین‌کنندگان خارجی وابسته خواهند بود، اما طراحی صفحات نمایش و فرایند تولید را به‌طور کامل خودشان برعهده می‌گیرند. پیش‌تر به شما گفته بودیم که اپل احتمالاً قصد دارد تولید تراشه‌های وای‌فای، بلوتوث و مودم 5G را هم خودش انجام دهد تا به برودکام و اینتل وابستگی نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی