ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PC
تکنولوژی

IDC: فروش کامپیوترهای شخصی در فصل چهارم 2022 حدود 28 درصد کاهش یافت

به گزارش مؤسسه IDC، آمار فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه چهارم 2022 کمتر از انتظار تحلیلگران بازار بوده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

به گزارش مؤسسه IDC، آمار فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه چهارم 2022 کمتر از انتظار تحلیلگران بازار بوده است. شرکت لنوو با سهم بازار 23 درصد، بیشترین فروش بازار را از آن خود کرده است و شرکت HP با سهم بازار 19.6 درصد، در جایگاه دوم رتبه‌بندی بیشترین فروش در فصل چهارم 2022 قرار دارد.

در این گزارش آمده است که تولیدکنندگان کامپیوتر در فصل چهارم سال گذشته میلادی تنها 67.2 میلیون دستگاه کامپیوتر به فروش رسانده‌اند. این آمار نشان می‌دهد میزان فروش کامپیوترها در بازارهای جهانی در سه‌ماهه چهارم 2022 نسبت به مدت مشابه سال 2021، رقمی در حدود 28.1 درصد کاهش یافته است.

IDC

کاهش فروش کامپیوتر در فصل چهارم 2022

IDC وضعیت فروش کامپیوتر در بازارهای جهانی را با آمار فروش 2018 نیز مقایسه کرده است. آمارها نشان می‌دهند که میزان خرید کامپیوتر در سراسر جهان رونق خود را از دست داده و روزهای اوج و طلایی خود را پشت سر گذاشته است. در زمان اوج همه‌گیری کرونا، آمار فروش کامپیوتر از مرز 292.3 میلیون دستگاه نیز عبور کرد و داده‌های فعلی آمار بسیار پایین‌تری را نسبت به آن دوره زمانی نشان می‌دهند.

با وجودی که آمار فروش کامپیوترها در سه‌ماهه چهارم 2022 افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد، اما تحلیلگران IDC بر این باورند که بازار پتانسیل بازگشت به فروش بالاتر در سال 2024 را دارد. درواقع افت فعلی می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش فروش در سال‌های بعد باشد.

در گزارش IDC میزان فروش 5 شرکتی که بیشترین فروش کامپیوتر را در بازارهای جهانی از آن خود کرده‌اند، فهرست شده است. با توجه به جدول تهیه‌شده از سوی IDC، لنوو صدرنشین فروش کامپیوتر در بازارهای جهانی در سه‌ماهه چهارم 2022 بوده است. در همین گزارش شرکت HP دومین رتبه را از نظر میزان فروش از آن خود کرده است.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی