ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه حرفه‌ای ChatGPT در راه است؛ دسترسی به قابلیت‌های جدید دراِزای پرداخت هزینه

ChatGPT که این روزها سروصدای زیادی در اینترنت به‌پا کرده، قرار است به منبع درآمدی برای شرکت سازنده آن، یعنی OpenAI تبدیل شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

شرکت OpenAI می‌خواهد به‌زودی از ChatGPT درآمدزایی داشته باشد. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در آینده نسخه‌ای پولی از هوش مصنوعی خود را با نام ChatGPT Professional عرضه خواهد کرد که چند قابلیت اضافه دارد.

OpenAI در اطلاعیه‌ای در سرور دیسکورد خود اعلام کرد که درحال بررسی ایده‌های مختلف برای کسب درآمد از ChatGPT است تا مطمئن شود که فعالیت این سرویس در آینده پایدار خواهد بود. این شرکت درحال‌حاضر فهرست انتظاری را آماده و لینک آن را در دیسکورد خود منتشر کرده است که سؤالات مختلفی را درباره درآمدزایی از کاربران می‌پرسد.

این فهرست انتظار همچنین از مزایایی برای ChatGPT Professional نام می‌برد که شامل «عدم قطعی» و «افزایش محدودیت پیام‌های روزانه به حداقل 2 برابر مقدار فعلی» می‌شود. به‌علاوه، OpenAI وعده داده است که سرعت پاسخگویی به پیام‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

OpenAI از موفقیت ChatGPT انتظارات مالی دارد

با وجود جنجال‌هایی که پیرامون ChatGPT به‌وجود آمده، این محصول تبلیغات زیادی را برای OpenAI به‌همراه داشته است. بعضی از سرمایه‌گذاران از این هوش مصنوعی در کارهای خود استفاده می‌کنند و حتی «رایان رینولدز»، بازیگر معروف هالیوود هم ظاهراً طرفدار این سرویس شده و از این هوش مصنوعی خواسته است تا برای او تبلیغ بنویسد.

چت‌بات ChatGPT در اوایل ماه دسامبر بیش از یک میلیون کاربر داشت. اما فعال نگه‌داشتن این سرویس امری پرهزینه است. به گفته «سم آلتمن»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI، هزینه‌های عملیاتی ChatGPT هنگفت است و در حدود چند سنت به‌ازای هر چت خرج برمی‌دارد.

OpenAI تحت فشار است تا پیش از جذب سرمایه احتمالی از مایکروسافت، از محصولاتی مثل ChatGPT به سودآوری برسد. انتظار می‌رود که این شرکت در سال 2023 حدود 200 میلیون دلار سود کند. ولی این رقم همچنان در مقایسه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری که روی این شرکت انجام شده است، ناچیز به‌نظر می‌رسد.

چندی پیش در گزارشی گفته شده بود که مایکروسافت می‌خواهد 49 درصد از سهام این شرکت را بخرد و ارزش آن را به حدود 29 میلیارد دلار برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirali_pz
    Amirali_pz | ۲۲ دی ۱۴۰۱

    سلام با برداشته شدن تحریمای اینترنتی آمریکا ما ایرانیا میتونیم دسترسی مستقیم بهش داشته باشیم؟

مطالب پیشنهادی