ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتاب فالکون هوی
علمی

اسپیس‌ایکس با فالکون هوی مأموریت محرمانه‌ای را برای نیروی فضایی آمریکا انجام داد

اسپیس‌ایکس امروز مأموریت جدیدی را با راکت فالکون هوی انجام داد تا محموله‌ای محرمانه را برای نیروی فضایی آمریکا به مدار ببرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

اسپیس ایکس با موفقیت راکت عظیم فالکون هوی را با محموله محرمانه‌ای برای نیروی فضایی آمریکا به مدار پرتاب کرد. در ادامه بوسترهای جانبی این راکت به زمین برگشتند، اما بوستر اصلی و بخش مرحله دوم راکت به حرکت خود ادامه دادند.

راکت فالکون هوی 02:26 بامداد امروز به وقت ایران از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد تا مأموریت محرمانه‌ای موسوم به USSF-67 را برای نیروی فضایی ایالات متحده انجام دهد. این راکت سه بوستر مرحله اول دارد که دوتای آن‌ها حدود هشت دقیقه پس از پرتاب به زمین برگشتند و در پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در نزدیکی مرکز کندی با موفقیت فرود آمدند.

این دومین‌باری است که این دو بوستر روی زمین فرود آمدند. آن‌ها پیش‌تر پس از انجام مأموریت USSF-44 برای نیروی فضایی در ابتدای نوامبر 2022 این کار را انجام داده بودند. بااین‌حال، بوستر مرکزی در مأموریت امروز یک بوستر جدید بود که دوباره شانس پرواز پیدا نمی‌کند. این بوستر طبق برنامه در اقیانوس اطلس سقوط کرد؛ چون آن‌قدر سوخت مصرف کرده بود که امکان فرود روی زمین را نداشت.

اسپیس ایکس با فالکون هوی چه محموله‌ای را به مدار فرستاد؟

محموله محرمانه فالکون هوی به پرواز خود ادامه داد تا در مدار قرار بگیرد. در رابطه با محتوای این محموله اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و اسپیس ایکس هم پس از فرود موفق بوسترها، به درخواست نیروی فضایی پخش زنده خود را متوقف کرد. درحال‌حاضر مشخص نیست که این محموله چه زمانی در موقعیت مخصوص خود قرار خواهد گرفت.

بااین‌حال، می‌دانیم که ماهواره اصلی در مأموریت USSF-67 یک ماهواره مخابراتی CBAS-2 است که به‌سمت مدار زمین‌ایستا در فاصله 35,700 کیلومتری زمین می‌رود. مسئولان نیروی فضایی می‌گویند CBAS-2 قابلیت‌های رله مخابراتی را فراهم خواهد کرد. این مأموریت قرار است مکملی برای توانمندی‌های مخابراتی ماهواره‌های نظامی باشد و به ارسال مداوم داده‌های نظامی در رله‌های ماهواره‌ای در فضا کمک کند.

USSF-67 همچنین ماهواره‌هایی به نام‌های Catcher و WASSAT دارد. اولی نمونه اولیه حسگری است که می‌تواند تهدیدات احتمالی بر اثر آب‌وهوای فضا را شناسایی کند. دومی هم احتمالاً ابزاری برای نظارت بر سایر ماهواره‌ها و گردآوری داده پیرامون ناهنجاری‌هایی است که در حرکت آن‌ها رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی