ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم موشکی جدید جنگنده‌ها
علمی

نیروی هوایی آمریکا سیستم جدیدی را با قابلیت حمل موشک‌های بیشتر برای جنگنده‌ها آزمایش کرد

آمریکا به‌تازگی با سیستم جدید موشکی هواپیماهای جنگنده F-15EX شلیک انجام داده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

جت جنگنده F-15EX در اواخر ماه نوامبر 2022 برای اولین‌بار سیستم جدید موشکی خود را آزمایش کرد. این سیستم که بیرون بال هواپیما قرار دارد، نسبت به نسل قبلی، ظرفیت حمل موشک را در جنگنده‌ها افزایش می‌دهد.

نیروی هوایی آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که در روز 29 نوامبر دو جنگنده F-15EX Eagle II را از پایگاه نیروی هوایی Eglin به پرواز درآورده و برای نخستین‌بار موشک‌های هوابه‌هوا را از سیستم جدید آن‌ها شلیک کرده است. در این آزمایش، شلیک یک موشک AIM-120 و یک موشک AIM-9X از دو جنگنده آزمایش شد. هر دو هواپیما با موفقیت مأموریت خود را به انجام رساندند.

این اولین‌باری بود که نیروی هوایی توانست ایمنی و اثربخشی سیستم موشکی جدید جنگنده‌های خود را آزمایش کند. این سیستم در مقایسه با F-15C و F-15E، حداکثر چهار موشک را به بار موشکی جنگنده‌ها اضافه می‌کند و ظرفیت Eagle II را به 12 موشک هوابه‌هوا می‌رساند.

F-15EX

سیستم موشکی جنگنده‌های F-15EX ظرفیت حمل بالاتری دارد

این سیستم تسلیحاتی جدید نسخه تکامل‌یافته یک سیستم حمل موشک خارج از بال است که در زمان آزمایش اولیه F-15A مطرح شد و بعد به‌خاطر مشکلات آیرودینامیکی کنار رفت. جنگنده‌ها حالا با این نسخه به دو ریل موشکی LAU-128 مجهز می‌شوند که چهار محفظه موشکی را به هواپیما اضافه می‌کنند.

این آزمایش رسمی به‌فاصله 9 ماه بعد از اولین آزمایش مقدماتی سیستم حاضر انجام می‌شود. نیروی هوایی آمریکا پس از تکمیل تمام آزمایش‌ها، نسخه‌های نهایی F-15EX را دریافت خواهند کرد. این جنگنده‌ها می‌توانند با 12 موشک به میدان نبرد بروند.

جنگنده‌های جدید F-15EX قرار است جایگزین جنگنده‌های F-15C شوند. در سال 2021 دو نمونه از این جنگنده‌ها به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده شد و شش جنگنده دیگر هم امسال برای انجام آزمایش‌های بیشتر به پایگاه Eglin ارسال می‌شود. در ادامه در سال‌های 2024 و 2025 محموله‌های دیگری از F-15EX به بخش‌های مختلف نیروی هوایی آمریکا ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی