ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایمن‌ترین خودروهای اروپا
خودرو

لیست ایمن‌ترین خودروهای اروپا در سال 2022 منتشر شد؛ کسب دو جایزه توسط چینی‌ها

در این لیست 5 مدل از برندگان، تمام الکتریکی هستند. علاوه‌براین، باید به حضور پررنگ چینی‌ها و درخشش تسلا هم اشاره کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

سازمان ارزیابی ایمنی خودروهای جدید اروپا که به‌اختصار یورو انکپ (Euro NCAP) نام دارد، لیست ایمن‌ترین خودروهای سال 2022 را منتشر کرد. این لیست شامل 5 مدل در 6 کلاس مختلف می‌شود. نکته جالب اینکه در این لیست 5 مدل از برندگان، تمام الکتریکی هستند. علاوه‌براین، باید به حضور پررنگ چینی‌ها و درخشش تسلا در لیست ایمن‌ترین خودروهای اروپا اشاره کنیم.

هاچ‌بک جنجالی و پرسروصدای اورا فانکی کت (Ora Funky Cat)، یکی از مدل‌های چینی است که توانسته جایزه کلاس «خودروهای خانوادگی کوچک» را از آن خود کند. این خودرو به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است و توسط گروه گریت وال تولید می‌شود. وِی کافی 01 (WEY Coffee 01) دیگر خودروی چینی است که جایزه کلاس «شاسی‌بلندهای آفرودی بزرگ» را کسب کرده. این اتومبیل تنها مدل مجهز به پیشرانه هیبریدی شارژی در بین برندگان است.

ایمن‌ترین خودروهای اروپا

وی کافی 01 از تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد؛ به همین خاطر در زمینه سیستم‌های کمک ایمنی با امتیاز 94 درصد، بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته است. یورو انکپ، اورا فانکی کت را نیز ستایش کرده و آن را «با تجهیزات استثنایی» توصیف می‌کند.

ایمن‌ترین خودروهای اروپا

تسلا مدل S و مدل Y در لیست ایمن‌ترین خودروهای اروپا

اما از میان محصولات تسلا، دو خودروی پرچمدار مدل S و مدل Y خوش درخشیده‌اند. این شرکت با مدل‌های مذکور سه جایزه را از آن خود کرده است. کراس‌اوور مدل Y در کلاس «خودروهای کوچک آفرود» بیشترین ایمنی را دارد. مدل S هم در دو کلاس «خودروهای تشریفاتی» و «تمام الکتریکی» ایمن‌ترین خودرو به‌ شمار می‌رود.

یورو انکپ عملکرد تسلا مدل S و مدل X را در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، بسیار تحسین می‌کند. این دو خودرو امتیاز ایده‌آل 98 درصد را در بخش مذکور کسب کرده‌اند.

ایمن‌ترین خودروهای اروپا

هیوندای آیونیک 6 آخرین مدلی است که در لیست ایمن‌ترین خودروهای اروپا حضور دارد. این سدان جدید الکتریکی بیشترین ایمنی را در کلاس «خودروی خانوادگی بزرگ» ارائه می‌کند. نماینده کره‌ای‌ها در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، امتیاز بالای 97 درصد را کسب کرده است.

«میشل ون راتینگن»، دبیرکل یورو انکپ، سال 2022 را شلوغ‌ترین سال این سازمان عنوان کرده و افزوده است که خودروسازان سال گذشته مدل‌ها و تکنولوژی‌های جدید زیادی را معرفی کرده‌اند. وی می‌گوید خودروسازان کسب امتیاز خوب از یورو انکپ را لازمه موفقیت خود در اروپا می‌دانند؛ چیزی که طبیعتاً به‌معنای تجهیزات بیشتر و خودروهای ایمن‌تر برای مشتریان اروپایی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی