ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

ویدیویی هیجان‌انگیز از بزرگ‌ترین ربات شش‌پای قابل سوارشدن جهان [تماشا کنید]

بزرگ‌ترین ربات قابل سوار‌شدن شش‌پای جهان به شکل عنکبوت است و با پاهای خود می‌تواند حرکت متفاوتی را انجام دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

یک کانال یوتوبی تحت عنوان Hacksmith Industries، با انتشار یک ویدیوی جدید ادعا کرده بزرگ‌ترین ربات قابل سوارشدن شش‌پای جهان به نام Megahex را ساخته است.

طبق توضیحات ارائه‌شده، این پروژه ابتدا قرار بوده سه ماه طول بکشد، اما درنهایت ساخت این ربات شش‌پا یک سال و نیم زمان برده است و تیم توسعه آن شاهد شکست‌ها و خرابی‌های زیادی بوده و چندین‌بار مجبور به بازنویسی شده‌اند.

در ادامه می‌توانید بخشی از ویدیوی کاملی که توسط Hacksmith Industries درباره این ربات منتشر شده است را مشاهده کنید.

ایده اولیه ساخت بزرگ‌ترین ربات شش‌پای جهان

همه چیز زمانی شروع شد که یکی از اعضای این کانال یوتوب با یک بیل مکانیکی خودکار برخورد کرد که می‌توانست با استفاده از سطل خود برای ایستادن و مانور‌دادن جهت‌گیری کند. در آن زمان او به این نتیجه رسید که می‌توان یک نسخه شش‌پا از بیل مکانیکی خودکار، با هدف ساخت یک ربات قابل سوارشدن شبیه به عنکبوت ساخت.

ایده اولیه سازندگان ربا‌ت مستطیلی بود که شش پایه به آن متصل شده است و هر کدام از آن‌ها می‌توانستند دقیقاً حرکت مشابهی را انجام دهند. تنها تفاوت به زمان حرکت پایه‌ها مربوط می‌شود. بااین‌حال، تیم از چنین ایده‌ای نتیجه نگرفت و درنهایت یک قاب شش‌ضلعی برای طراحی خود انتخاب کرد. این تغییر پیچیدگی‌های زیادی را به‌همراه داشت؛ زیرا تمام مفاصل و زوایای ربات باید فوق‌العاده دقیق و حرکت هر کدام از پاها متفاوت می‌بود.

یوتوبرها در طول پروژه خود با موانع زیادی روبه‌رو شدند و باید بر آن‌ها غلبه می‌کردند که در ویدیوی خود نیز به آن‌ها اشاره کرده‌اند؛ اما درنهایت موفق شدند تا یک ربات غول‌پیکر بسازند. نسخه نهایی ربات برای کار به‌صورت طولانی‌مدت طراحی نشده است، اما توانایی‌های مهندسان این زمینه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی