ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل برای مقابله با ChatGPT، از هم‌بنیان‌گذارانش کمک خواست؛ احتمال ارائه یک چت‌بات در آینده نزدیک

نیویورک تایمز در گزارشی می‌گوید گوگل با همکاری بنیان‌گذاران خود در تلاش است تا یک چت‌بات هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چت‌بات ChatGPT در ماه‌های اخیر یکی از مباحث داغ دنیای فناوری بوده و خیلی از شرکت‌ها و سرویس‌ها را با ریسک وجودی مواجه کرده است. یکی از این شرکت‌ها گوگل است و حالا نیویورک تایمز می‌گوید این خطر برای غول موتورهای جستجوی دنیا آن‌قدر مهم بوده که هم‌بنیان‌گذاران شرکت را به پای کار برگردانده است. گوگل ظاهراً قصد دارد به‌زودی دمویی را از چت‌بات هوش مصنوعی خود عرضه کند.

نیویورک تایمز در گزارش جدیدی می‌گوید «سوندار پیچای»، مدیرعامل فعلی آلفابت با اعلام «وضعیت قرمز» از «لری پیج» و «سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذاران گوگل خواسته است تا به بررسی این موضوع بپردازند. این گزارش همچنین مدعی است که گوگل می‌خواهد در سال جاری میلادی نسخه‌ای از موتور جستجوی خود را با قابلیت‌های چت‌بات عرضه کند و از بیش از 20 پروژه دیگر که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، پرده بردارد.

درحال‌حاضر پنجره زمانی مشخصی برای عرضه این هوش مصنوعی وجود ندارد، اما نیویورک تایمز می‌گوید دیگر پروژه‌ها در فایلی که آن‌ها دیده‌اند، قرار است در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان I/O در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) معرفی شوند.

گوگل برای عرضه چت‌بات هوش مصنوعی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است

درخصوص دموی چت‌بات، گوگل گفته شده است که تمرکز این سرویس روی ارائه حقایق، اطمینان از ایمنی و دوری از نشر اطلاعات گمراه‌کننده خواهد بود. درعین‌حال، این شرکت درحال تلاش برای افزایش سرعت فرایندهای بازبینی است تا سریع‌تر مطمئن شود که سرویس آن‌ها عادلانه و اخلاقی عمل می‌کند. در سندی که نیویورک تایمز بررسی کرده، آمده است که این شرکت همچنین نگران بحث کپی‌رایت، حریم خصوصی و قوانین ضدانحصارطلبی است.

از دیگر برنامه‌های هوش مصنوعی گوگل می‌توانیم به استودیویی برای خلق و ویرایش تصاویر، اپلیکیشنی برای آزمایش نمونه اولیه محصولات و مجموعه‌ای از ابزارها اشاره کنیم که کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای تولید نمونه‌های اولیه هوش مصنوعی استفاده کنند. این شرکت همچنین در‌حال کار روی ابزاری به نام PaLM-Coder 2 برای خلق کدهای برنامه‌نویسی است که شبیه Copilot مایکروسافت خواهد بود. این شرکت در نظر دارد که یک ابزار کمکی هم برای ساخت اپ‌های موبایل به نام Colab + Android Studio عرضه کند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که چند وقت پیش گفته شده بود مایکروسافت هم احتمالاً می‌خواهد از قابلیت‌های ChatGPT در موتور جستجوی بینگ استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی