ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک‌بوک ایر M2
تکنولوژی

نسل جدید مک بوک ایر احتمالاً در نیمه دوم 2023 با تراشه 3 نانومتری M3 از راه می‌رسد

گزارشی تازه مدعی شده است که اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی از نسل جدید مک بوک ایر با تراشه‌ای 3 نانومتری رونمایی می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

درحالی‌که اپل به‌تازگی از تراشه‌های M2 پرو و مکس رونمایی کرده است، گزارشی تازه می‌گوید در نیمه دوم سال جاری میلادی باید منتظر معرفی نسل جدید مک بوک ایر با چیپ 3 نانومتری باشیم؛ تراشه‌ای که احتمالاً M3 با عملکرد و بهره‌وری بالاتر نسبت به چیپ‌های 5 نانومتری خواهد بود.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، زنجیره تأمین اپل روی مک‌بوک ایر مقرون‌به‌صرفه‌تر تمرکز کرده است:

«تمرکز زنجیره تأمین روی مک بوک ایر مقرون‌به‌صرفه‌تر افزایش یافته؛ محصولی که انتظار می‌رود در نیمه دوم 2023 به‌روزرسانی شود و احتمالاً تراشه 3 نانومتری خواهد داشت.»

دیجی‌تایمز اطلاعات بیشتری درباره مک‌بوک ایر جدید یا زمان دقیق معرفی این محصول منتشر نکرده و تنها از تمرکز زنجیره تأمین روی این محصول براساس گفته منابع آگاه صنعتی خبر داده است.

تراشه‌های 3 نانومتری در راه مک‌بوک‌های اپل

در‌حالی‌که جدیدترین تراشه‌های اپل همچنان با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده‌اند، امسال باید منتظر ورود چیپ‌های 3 نانومتری به محصولات اپل باشیم؛ چرا که TSMC از اواخر دسامبر 2022 شروع به تولید انبوه این چیپ‌ها کرده است. انتظار می‌رود نسل جدید مک بوک ایر در کنار مدل‌های پرو آیفون 15، اولین دستگاه‌های اپل با چیپ‌های 3 نانومتری باشند.

نسل جدید مک بوک ایر
مک بوک ایر M2

چند روز پیش یکی از تحلیلگران مطرح اپل، یعنی «مینگ-چی کو» مدعی شد که نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی در سال 2024 با تراشه‌های 3 نانومتری M3 پرو و مکس از راه می‌رسند. با توجه به اینکه نسل کنونی این محصولات در اوایل 2023 معرفی شدند و اینکه پیش از معرفی نسل جدید مدل‌های پرو و مکس تراشه‌های اپل شاهد رونمایی از نسخه استاندارد آن در مک‌بوک ایر هستیم، احتمال معرفی تراشه M3 همراه با نسل جدید مک بوک ایر در نیمه دوم 2023 وجود دارد.

با وجود تمام این گفته‌ها، نمی‌توان به گزارش اخیر به‌طور کامل اعتماد کرد؛ چرا که دیجی‌تایمز در گذشته گفته بود که مدل 2023 مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با تأخیر معرفی می‌شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ بنابراین شاید گزارش اخیر هم صحت نداشته باشد.

درنهایت باید گفت که یکی از تحلیلگران دنیای نمایشگرها به نام «راس یانگ» در گذشته مدعی شده بود که در نیمه دوم 2023 با مک‌بوک ایر 15 اینچی روبه‌رو می‎‌شویم؛ بنابراین این احتمال هم وجود دارد که در این بازه زمانی دو مک‌بوک ایر با چیپ M3 معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی