ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات وکیل
تکنولوژی

اولین دادگاه جهان با حضور هوش مصنوعی به‌عنوان وکیل، به‌خاطر تهدید مدیرعامل DoNotPay به تعویق افتاد

برای اولین‌بار در تاریخ، قرار بود یک هوش مصنوعی به‌عنوان وکیل در دادگاه حضور پیدا کند که اکنون این تصمیم لغو شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

وکیل رباتیک هوش مصنوعی شرکت DoNotPay قرار بود برای اولین‌بار در تاریخ، در ماه فوریه 2023 در دادگاه از یک نفر دفاع کند، اما اکنون این تصمیم لغو شده است. «جاشوا برودر»، مؤسس و مدیرعامل DoNotPay، در توییتر اعلام کرد که این شرکت پس از دریافت تهدیدهایی از سوی «دادستان‌های ایالتی» درباره تطابق با قانون این کار نمایشی، «پرونده دادگاه خود را به تعویق می‌اندازد و به حقوق مصرف‌کننده پایبند است.»

مدیرعامل DoNotPay در رشته توییت خود نوشت:

«پس از دریافت تهدید از سوی دادستان‌های وکلای ایالتی، به‌نظر می‌رسد درصورت آوردن یک وکیل رباتیک به دادگاه، به مدت 6 ماه به زندان خواهم رفت.»

DoNotPay

برودر در ادامه می‌گوید که شرکت DoNotPay روی زمینه‌هایی مانند کاهش صورت‌حساب‌های پزشکی، لغو اشتراک و اختلاف گزارش‌های اعتباری تمرکز خواهد کرد تا به مشتریانش کمک کند.

درحالی‌که وکلای ایالتی کالیفرنیا از صحبت در مورد وضعیت DoNoPay خودداری کرده‌اند، به NPR گفته‌اند که موظفند تا موارد بالقوه‌ای را که قوانین را نقض می‌کنند، بررسی کنند.

DoNotPay و توسعه ربات وکیل

این شرکت که از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در انجام کارهایی مانند شکایت از دیگران استفاده می‌کند، قصد داشت تا از این فناوری برای مبارزه با جریمه سرعت غیرمجاز یکی از مشتریان خود در دادگاه استفاده کند. برودر توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و GPT-3، همان پلتفرمی که توسط چت‌بات ChatGPT استفاده شده است، به این پرونده گوش می‌دهد و پاسخ‌هایی را از طریق ایرپاد به مشتری اعلام می‌کند.

DoNotPay اولین‌بار در سال 2015 به‌عنوان «اولین ربات وکیل جهان» ظاهر شد و در ابتدا الگوهایی را که برای ثبت شکایات و لغو اشتراک کاربران موردنیاز است، ارائه می‌کرد. طی سال‌ها، DoNotPay روی گسترش قابلیت‌های خود و ارائه خدمات بیشتر تمرکز کرد و در ماه گذشته یک ربات چت هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان خود در مذاکرات مربوط به صورت‌حساب راه‌اندازی نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی