ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: اپل توسعه تراشه وای‌فای را متوقف کرده است

کو مدعی شده که اپل با هدف تمرکز روی توسعه تراشه‌های 3 نانومتری، کار روی چیپ وای‌فای را فعلاً متوقف کرده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو»، این شرکت کار روی تراشه وای‌فای انحصاری‌اش را فعلاً متوقف کرده است و احتمالاً تا مدتی روی آن کار نخواهد کرد.

چند وقت پیش بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که اپل درحال توسعه یک تراشه ترکیبی از وای‌فای و بلوتوث است که می‌تواند جایگزین قطعاتی شود که از شرکت برودکام تأمین می‌کند. بلومبرگ گفته بود که اپل از سال 2024 شروع به استفاده از این چیپ می‌کند و سال 2025، این چیپ جایگزین قطعات برودکام می‌شود. اما حالا کو می‌گوید کوپرتینویی‌ها توسعه چنین تراشه‌ای را متوقف کرده‌اند.

اپل به استفاده از تراشه وای‌فای برودکام ادامه می‌دهد

با توجه به اینکه اپل کار روی تراشه وای‌فای خود را متوقف کرده است، باید منتظر ادامه استفاده این شرکت از قطعات برودکام باشیم. گوشی‌های سری آیفون 15 که امسال از راه می‌رسند هم از قطعات برودکام استفاده خواهند کرد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که تراشه وای‌فای و بلوتوث با مودم 5G که اپل روی آن کار می‌کند، متفاوت است و کوپرتینویی‌ها می‌خواهند مودم خود را جایگزین مودم کوالکام کنند. هدف نهایی اپل تولید داخلی قطعات حیاتی آیفون برای کاهش وابستگی به تولیدکنندگان شخص ثالث است. البته ظاهراً این کار تنها محدود به سخت‌افزار نمی‌شود و اپل می‌خواهد در بخش نرم‌افزار هم وابستگی‌اش به گوگل را از بین ببرد.

به اعتقاد کو، اپل برای تمرکز روی تراشه‌های پیشرفته 3 نانومتری تصمیم به توقف توسعه چیپ وای‌فای گرفته است. این منبع همچنین مدعی شده که منابع توسعه ناکافی باعث شده است تولید انبوه مودم 5G و چیپ وای‌فای اپل به تعویق بیفتد.

علاوه‌براین، کو مدعی شده است که با توجه به تغییر استاندارد وای‌فای و استفاده از استاندارد وای‌فای 6E و 7 در محصولات، حرکت اپل به‌سوی چیپ وای‌فای انحصاری طی دو تا سه سال آینده خطرناک خواهد بود. کو می‌گوید اپل شروع به پذیرش استاندارد وای‌فای 6E و 7 در محصولاتش می‌کند و برودکام از این اقدام سود می‌برد. طبق شایعات، سری آیفون 15 با وای‌فای 6E از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی