ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شاتراستوک
تکنولوژی

شاتراستوک فروش تصاویر ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی را شروع کرد

همان‌طور که قبلا گفته شده بود، شرکت شاتراستوک (Shutterstock) فروش و صدور مجوز برای آثار ایجادشده توسط هوش مصنوعی را آغاز کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

همان‌طور که قبلا در گزارشی گفته شده بود، شاتراستوک (Shutterstock) فروش و صدور مجوز آثار هنری ایجاد‌شده توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین را آغاز کرده است.

درحالی‌که محتوای ایجادشده با کمک هوش مصنوعی بحث‌های زیادی را در اینترنت و دادگاه‌ها به‌همراه داشته، شاتراستوک درحال پیشبرد برنامه‌های خود است. غول حوزه عکاسی تجاری به‌تازگی پلتفرم تولید تصویر هوش مصنوعی خود را برای پرداخت به مشتریان راه‌اندازی کرده و نوید یک روش جدید برای خلق آثار هنری را ارائه می‌کند که می‌توان از آن‌ها در پروژه‌های حرفی استفاده کرد. بااین‌حال، Shutterstock اعلام کرده است که خالقان اصلی این آثار مسئولیت آن‌ها را بر عهده دارند.

هوش مصنوعی

همکاری شاتراستوک با OpenAI

برنامه شاتراستوک که اکنون به‌صورت بتا و به‌عنوان بخشی از پلتفرم Creative Flow در دسترس قرار گرفته، با همکاری استراتژیک این شرکت با OpenAI شکل گرفته است.

«پل هنسی»، مدیرعامل شاتراستوک، می‌گوید که اکنون مشتریان برای ایجاد کارهای فوق‌العاده خود دیگر نیازی به متخصص طراحی یا دسترسی به تیم‌های خلاق ندارند. او در ادامه خاطرنشان کرد که ابزارهای جدید هوش مصنوعی آن‌ها «براساس یک رویکرد اخلاقی و روی مجموعه‌ای از دارایی‌های آن ساخته شده‌اند که نشان‌دهنده تنوع دنیایی هستند که در آن زندگی می‌کنیم».

به گفته شرکت مستقر در نیویورک، Shutterstock AI به‌دلیل آسان‌بودن استفاده از آن، از سایر پلتفرم‌های تولید تصویر متفاوت است. همچنین ادعا شده که ابزار هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند حتی براساس یک کلمه، تصاویر با کیفیت بالایی را به مشتریان ارائه می‌کند.

شاتراستوک درحالی فروش آثار ایجاد‌شده توسط هوش مصنوعی را آغاز کرده است که نگرانی‌های زیادی درباره چالش‌های ایجاد‌شده توسط این مدل‌ها در آینده وجود دارد. یکی از این نگرانی‌ها به حق کپی‌رایت مربوط می‌شود و به همین دلیل نیز Getty Images از فروش تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی جلوگیری کرده است. باید دید در آینده چه رویکردی در قبال این نگرانی‌ها توسط شرکت‌ها اتخاذ می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی