ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

درآمد استخراج بیت‌کوین در یک ماه ۵۰ درصد افزایش یافت

درآمد استخراج بیت‌کوین شامل پاداش استخراج و کارمزد می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

هم‌زمان با روند صعودی جزئی بیت کوین که باعث شد قیمت این ارز دیجیتال در 2 هفته گذشته برای مدتی از مرز 21 هزار دلار عبور کند، اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که درآمد جامعه ماینرهای بیت کوین در ماه اول سال میلادی جدید، 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

CoinTelegraph در گزارش خود توضیح می‌دهد، در 28 دسامبر 2022، درآمد استخراج بیت کوین برای اولین‌بار از اکتبر 2020 به 13.6 میلیون دلار کاهش یافت. در این زمان صنعت کریپتو با مشکل افزایش قیمت انرژی نیز همراه شده بود که فشار مالی فوق‌العاده‌ای بر شرکت‌های ماینر تحمیل کرد تا درنهایت تعدادی از آن‌ها مجبور به تعطیلی شدند.

همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، با توجه به اینکه بیت کوین در موقعیت مناسبی برای بهبودی قرار دارد، صنعت استخراج رمزارز شاهد رشد 50درصدی درآمد برحسب دلار آمریکا است؛ درآمد استخراج بیت کوین از 15.3 میلیون دلار در اول ژانویه به نزدیک 23 میلیون دلار در یک بازه زمانی 30روزه افزایش یافته.

افزایش نرخ هش بیت کوین

از سویی دیگر، با توجه به اینکه ماینرهای بیشتری به صنعت می‌پیوندند و شبکه غیرمتمرکز بیت کوین را تأمین می‌کنند، نرخ هش نیز مرزهای جدیدی را پشت سر می‌گذارد. در زمان نگارش این خبر، نرخ هش بیت کوین در حدود 300 اگزاهش در ثانیه (EH/s) بوده است.

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که در طول چند سال گذشته برای بیت کوین ارائه شده، نیاز به انرژی بالا است. در اکتبر 2022، کوین تلگراف گزارش داده بود که بیت کوین در مقایسه با سال گذشته، شاهد افزایش 41درصدی مصرف انرژی بوده است.

علاوه‌براین، ماه گذشته در گزارش دیگری گفته شده بود که سختی استخراج بیت کوین با رشد 10.26درصدی در تاریخ 15 ژانویه (25 دی‌ماه) به بالاترین حد خود و 37.73 تریلیون هش رسیده است. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی